استاندار:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور طرح « تشکیل تیم های حل مساله با حضور نخبگان و استادان » از سال آینده در استان اصفهان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ 25 January 2015
به گزارش تابناک رسول زرگرپور در گفتگو با ایرنا افزود: این طرح با تشکیل دو کارگروه تخصصی با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال و بمنظور حل مشکلات صنایع بزرگ استان از سال آینده اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح ایده ای نوین است که ابتدا به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد، اظهار کرد: نتایج حاصل از اجرای آن در جلساتی ظرف مدت شش ماه بررسی و اصلاحات لازم انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای حداقل یکهزار نخبه از دانش آموز گرفته تا استاد دانشگاه است، تاکید کرد: ما در صددیم با اجرای طرح تشکیل تیم های حل مساله از ظرفیت این نخبگان به خوبی استفاده شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هنوز بخشی از این نخبگان وارد مسائل فنی و مهندسی و اجرایی نشده اند، گفت: حدود 10 هزار واحد صنعتی در استان وجود دارد که نخبگان می توانند با ارتباط منطقی، موثر و مستمر مشکلات آنها را حل کنند.

به گفته وی از این تعداد واحد صنعتی فقط 200 واحد دارای بخش تحقیق و توسعه ( R&D ) هستند که لازم است با مشارکت نخبگان این بخش ها بیشتر و فعال تر شود.

زرگرپور با بیان اینکه این طرح با همکاری بنیاد نخبگان، دانشگاههای بزرگ و صنایع استان اصفهان تدوین شده است، افزود: در این طرح تیم هایی با محوریت استادان مجرب و آشنا با صنعت تشکیل و از نخبگان استان در داخل تیم ها استفاده می شود.

وی ادامه داد: با این کار علاوه بر ارائه مباحث آموزشی توسط استادان، مشکلات صنایع شناسایی و برای آنها راه حلی پیدا خواهد شد.

وی همچنین از تصویب پنج طرح برای نخبگان در استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: این طرح ها به بنیاد نخبگان ایران در تهران برای تصویب نهایی و تخصیص اعتبار معرفی شده است.

وی برخی از این طرح ها را گردش نخبگان، ایجاد مرکز توانمندی نخبگان و کافه فناوری سبز عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار