مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
تابناک:مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه یک‌سوم مدارس در سطح استان اصفهان معادل ۲هزار مدرسه نیاز به باز‌سازی و نو‌سازی دارند، گفت: همچنین باید یادآور شوم که ۱۹۶ مدرسه دارای زیر ۱۰ نفر دانش‌‌آموز و ۱۲ مدرسه ۲ دانش‌آموزی نیز در استان اصفهان وجود دارند.
کد خبر: ۹۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 08 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمدحسن قائدی‌ها پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز «پروژه مهر» برگزار شد با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به لحاظ ساختاری در آموزش و پرورش کشور اجرایی می‌شود، اظهار داشت: بر اساس این سند دوره ابتدایی به دو دوره اول و دوم تقسیم خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی به عنوان دوره ابتدایی اول و پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی نیز به عنوان دوره ابتدایی دوم تعیین می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه پایه‌های هفتم، هشتم و نهم به عنوان دوره متوسطه اول و پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به عنوان دوره متوسطه دوم سطح‌بندی خواهند شد، اضافه کرد: از این رو تغییرات اساسی در چینش نیروها و توزیع خدمات در مدارس ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۵۹ هزار فرهنگی در بدنه آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: این تعداد نیرو خدمات آموزشی را به ۸۵۰ هزار دانش‌آموز ارائه می‌دهند.

قائدی‌ها در ادامه به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح پروژه مهر اشاره کرد و بیان داشت: بر این اساس ۵ کارگروه با نظارت آموزش و پرورش در این زمینه تشکیل شده است و فعالیت‌های مستقلی را انجام خواهند داد.

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ تمام توان خود را برای اجرای طرح پروژه مهر بکارگرفته‌ایم و ماه مهر امسال را در یکی از مدارس خاص شهر اصفهان آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به حذف پایه اول دوره متوسطه در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ ابراز داشت: از این رو به منظور ساماندهی نیروی انسانی در این مقطع برنامه‌ریزی‌هایی را با هماهنگی استاندار انجام داده‌ایم که به دنبال دستورالعملی برای بخشداران و فرمانداران استان برای همکاری با آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در هر ناحیه آموزشی یک رابط برای اجرای پروژه مهر در نظر گرفته شده است، افزود: برای برگزاری پروژه مهر امسال جلسه توجیهی را با حضور کفاش معاون وزیر آموزش و پرورش داشتیم و از این رو با ایجاد فضای شاداب و با دعوت از مسئولان و افراد مختلف مهر ۹۴ با شور و نشاط خاصی برگزار خواهد شد.

قائدی‌ها در ادامه در خصوص حمل و نقل دانش‌‌آموزان استان اصفهان در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ نیز ابراز داشت: بر این اساس آموزش و پرورش مدیریت حمل و نقل، دریافت وجه و نظارت بر امور مالی دانش‌آموزان استان را بر عهده دارد و تأیید صلاحیت رانندگان، شناسایی شرکت‌های حمل و نقلی و این موارد به عهده سازمان تاکسیرانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه یک‌سوم مدارس در سطح استان اصفهان معادل ۲هزار مدرسه نیاز به باز‌سازی و نو‌سازی دارند، افزود: همچنین باید یادآور شوم که ۱۹۶ مدرسه دارای زیر ۱۰ نفر دانش‌‌آموز و ۱۲ مدرسه ۲ دانش‌آموزی نیز در استان اصفهان وجود دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار