مدیر آب ‌و فاضلاب شهری سمیرم خبر داد
تابناک: مدیر آب ‌و فاضلاب شهری سمیرم گفت: هفت کیلومتر شبکه انتقال آب در سمیرم فرسوده است.
کد خبر: ۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ 26 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدعلی عباسی پیش از ظهر امروز در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان با اشاره به بارندگی 230 میلی‌متری در سمیرم اظهار کرد: عمده این بارش‌ها در فصل پاییز بوده که در منابع آبی خیلی موثر نبوده است.

وی وضعیت آب این منطقه را بی‌سابقه دانست و با اشاره به پنج منبع تامین آب شرب در سمیرم افزود: چشمه عزیزخان و چهارمور، چشمه‌های حسین آباد و 3 حلقه چاه از منابع تامین آب شهر سمیرم هستند.

مدیر آب ‌و فاضلاب شهری سمیرم از کاهش میزان آب چشمه عزیزخان و چهار مور از 25 لیتر به چهار لیتر در ثانیه خبر داد و تصریح کرد: چشمه‌های حسین‌آباد که منابع عمده تامین آبی شهر سمیرم هستند از 150 لیتر در ثانیه در شرایط عادی، امسال به 35 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: چاه شماره یک با ظرفیت تامین 40 لیتر در ثانیه و چاه شماره دو با ظرفیت تامین هشت لیتر در ثانیه در وضعیت عادی اکنون به ترتیب به 30 و 6 لیتر در ثانیه کاهش یافته و چاه شماره سه نیز به طور کامل خشکیده است.

عباسی از کمبود 45 لیتر در ثانیه از منابع آبی شهری در مقایسه با گذشته خبر داد و اذعان کرد: مجموع منابع آبی شهری سمیرم 75 لیتر در ثانیه است در حالی که نیاز آبی در فصل تابستان 120 لیتر در ثانیه است.

وی میزان حجم آب شرب شهر حنا را 9 لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه 12 لیتر در ثانیه نیاز شهر حنا است حفر چاه آهکی در این شهر آغاز شده و امیدواریم در صورت تامین اعتبار برای اجرای این طرح، کمبود آب شهر حنا برطرف شود.

مدیر آبفای شهری سمیرم با اشاره به رفع شدن مشکل آب شرب شهر ونک با اجرای طرح انتقال آب از چشمه‌ناز ونک و نیاز به اصلاح شبکه آب شهری ونک، ادامه داد: در حال حاضر در شهر کمه مشکل کمبود آب شرب نداریم اما با توجه به کامل نبودن خط انتقال و نیز احتمال خشک شدن آب چشمه بابا زرنگ کمه، نیاز به تامین اعتبار برای احداث 3.5 کیلومتر خط انتقال است که کل شهر کمه را پوشش دهد.

وی با اشاره به فرسوده بودن برخی شبکه‌های انتقال آب شهری سمیرم و هدررفت 25 درصدی آب
اضافه کرد: اصلاح شبکه آب در سمیرم 50 کیلومتر اجرا شده است که هفت کیلومتر دیگر نیاز به اصلاح دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار