آیت الله مهدوی:
تابناک: امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تبلیغاتی که مکرر در صدا و سیما در رابطه با پزشک خانواده می شود گفت: با نگاهی سطحی می توان دریافت که متأسفانه برخی از مسؤولان هم اسیر این دنیای مادی شده اند، چرا که در زمان کنونی علی القاعده به پزشک روح بیشتر از پزشک جسم نیاز است.
کد خبر: ۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷ 25 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از رسا ، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت شهر شهیدان، شب گذشته در جمع روحانیان کانون های فرهنگی اصفهان با اشاره به دیدار سال گذشته اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب و تأکید معظم له به جوانان گفت: در جایی که تبلیغات دشمن با امورات دنیایی شکل می گیرد کار فرهنگی کردن و جذب جوانان کاری دشوار است.

وی در ادامه تصریح کرد: همیشه امورات دنیایی و زرق و برق آن بیشتر جاذبه داشته است و اموری که روحانیت شیعه انجام می دهند چون ارتباطی تنگاتنگ با عقل دارد برای کسای که اسیر دنیا شده اند جاذبه ای ندارد.

آیت الله مهدوی احساس نیاز را در امورات روحی، برخلاف امورات مادی، بسیار کم دانست و گفت: با وجود این قاعده، تبلیغی که مربوط به امورات روحی باشد بسیار مؤثر تر از جاذبه های جریانات مادی است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تبلیغاتی که مکرر در صدا و سیما در رابطه با پزشک خانواده می شود ابراز داشت: با نگاهی سطحی می توان دریافت که متأسفانه برخی از مسؤولان هم اسیر این دنیای مادی شده اند، چرا که در زمان کنونی علی القاعده به پزشک روح بیشتر از پزشک جسم نیاز است.

وی در ادامه با انتقاد از قانون گذاران جامعه اظهار داشت: در جایی که در کشور وزارتی تحت عنوان ورزش و جوانان به وجود می آید، تا سخن از سازمان و وزارت امر به معروف و نهی از منکر که مربوط به دین مردم است، می شود، کسری بودجه و ادغام وزارتخانه ها مطرح می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری کمبود عقل را از دلایل عمده این نقص در کشور دانست و تصریح کرد: وقتی عقل نیاز جامعه را به امورات معنوی و عقلانی دید هرچه که شد برای آن هزینه می کند.

آیت الله مهدوی در ادامه به تعدد مطب پزشکان جسم در مقابل پزشکان روح، اشاره کرد و گفت: مراجعه انسان به پزشک جسم سبب افتخار نیست چرا که این نیاز را حیوان هم درک می کند، ولی این که شخصی برای برطرف کردن مشکل روح خود به روحانی مراجعه کند یک ارزش تلقی می شود؛ برای این که او تمایز انسان و حیوان را درک کرده است.

امام جمعه موقت اصفهان نخستین وظیفه مبلغین را ایجاد احساس نیاز به پزشک روح در جامعه عنوان کرد و گفت: متأسفانه در دنیای کنونی این احساس نیاز بیشتر در امورات مادی بیشتر احساس می شود.

وی شاکله یک جوان را فکر او دانست و گفت: نخستین قدم برای یک مبلغ پرداختن به امور اعتقادی جوانان است و در این راه استدلال عقلی در اصول دین برای شناخت خدا، قیامت، پیامبر و امام بسیار راه گشاست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری پرداختن به نیازهای اخلاقی را از جانب مبلغان در مرحله بعد دانست و ابراز داشت: این مرحله از مراحل بسیار سخت است چرا که در این راه هدف ترک عادات اخلاقی است.

آیت الله مهدوی در مرحله سوم، از وظایف مبلغان علوم دینی را، ترویج احکام شرعی دانست و گفت: رسیدگی و نشر احکام خدا بسیار کار ارزشمند و مهمی است.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان تمسک به ثقلین را از دیگر وظایف یک مبلغ برشمرد و ابراز داشت: کسانی که به صورت ناقص به ثقلین می پردازند یا جزء ضالین یا جزء مغضوبین هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار