هواشناسی اصفهان درخصوص باد‌های تند و همراه با گرد و غبار در روز‌های دهم تا سیزدهم تیرماه هشدار داد. همچنین به شهروندان اصفهانی و به‌خصوص مردم نیمۀ شمالی و شرقی استان توصیه کرد که در فاصلۀ مذکور از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰ 29 June 2024

به گزارش تابناک اصفهان، ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان درخصوص وزش باد‌های نسبتاً شدید تا شدید در فاصلۀ دهم تا سیزدهم تیرماه هشدار داد و یادآور شد که این تندباد‌ها همراه با گرد و خاک خواهد بود. بر این اساس، احتمال کم‌شدن شعاع دید و کاهش کیفیت هوا افزایش می‌یابد.

این وزش باد و فعال‌شدن کانون گرد و غبار، مناطق شمالی، شرقی، مرکزی و جنوبی استان اصفهان را در بر می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود به‌جز مخاطرات یادشده، تردد در نیمۀ شرقی استان با اختلال همراه باشد. همچنین تخریب سازه‌های موقتی و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات در مناطق شرقی و شمالی استان اصفهان بسیار است.

با توجه به وضعیت پیش رو، به شهروندان اصفهانی و دیگر نقاط مذکور توصیه می‌شود که در فاصلۀ دهم تا سیزدهم تیرماه از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند. این تأکید مخصوصاً دربارۀ افراد آسیب‌پذیر، مانند بیماران، کودکان و سالمندان است.

توجه حداکثری به مقررات رانندگی در هنگام طوفان گرد و خاک و شن در نیمۀ شرقی اصفهان، مدیریت دوچندان تردد خودرو‌ها در شهر‌های مختلف، مدیریت مراکز آموزشی و اداری و درنهایت کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی نیز از دیگر توصیه‌های ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان در مقطع زمانی مذکور است.

گفتنی است که بر اساس نقشه‌های هواشناسی، دهم و یازدهم تیرماه در نیمۀ شرقی، گرادیان (شیب دمایی) فشاری حاکم خواهد بود که افزایش سرعت و شدت وزش باد و فعال‌شدن کانون‌های گرد و خاک و شن را به همراه دارد. ضعیف‌شدن دید افقی، کاهش کیفیت هوا و بالارفتن شاخص کیفیت هوا در نقاط شمالی، شرقی و کم‌وبیش منطقۀ مرکزی استان اصفهان از پیامد‌های وضعیت یادشده خواهد بود.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار