تابناک: نماینده مردم اصفهان در مجلس، ضمن تبریک هفته دولت، شهادت شهیدان رجایی و باهنر را عامل ایجاد یک فرهنگ برجسته دانست.
کد خبر: ۸۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 23 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسن کامران در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاطره‌ای از شهید رجایی گفت: من در آن‌جا کار می‌کردم یک روز موکت دفتر آقای رجایی عوض شد، آقای رجایی به آقای عسکری گفت برای چه عوض کردید؟ پولش را خودت باید بدهی! مجمع تشخیص هنوز قانون از کجا آورده‌ای را مصوب نکرده است، اگر این قانون مصوب می‌شد فساد حداقل فساد آقازاده‌ها کمتر می شد.

او با بیان این که امروز ریخت و پاش زیاد وجود دارد، دیوار مجلس را نمونه‌ای از این ریخت و پاش‌ها عنوان کرد و افزود: اول به من گفتند دیوار امنیتی است بعد پارچه زدند و گفتند دیوار همسان سازی با دیوار مشروطه است ولی همین کارمند مجلس برای یک وامش مانده است.

کامران به فرهنگ شهید رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: اشرافی‌گری تا گور هم رفته. یعنی "نن‌جون" یک مسئول بمیرد گل‌های تر می‌آورند اما در همین واحد تولیدی یک نفر را می‌شناختم که اسیر صدام بود اما برای او غریبانه مراسم گرفتند. ببینید اشرافی‌گری تا کجا رسیده که در مراسم مرده هایشان هم اعمال می‌کنند. اگر بخواهیم فرهنگ شهید رجایی و باهنر حفظ شود حداقل باید این فسادها را برداریم.

او گفت: بحث پدیده و میزان را چه کسی ایجاد کرد؟ درست است که مردم طمع کردند، اما ما هم اجازه دادیم. چرا صداوسیما تبلیغ می‌کند؟ اگر بودجه ندارد، این طور نمی‌توان کاسب بود. باید حلال کاسب شد. من دارم کتابی به نام "کارچاق‌کن‌های حکومت" می‌نویسم. فساد طوری شده که امروز کارچاق کن‌ها را از در بیرون می‌کنیم از پنجره می‌آیند. خروجی‌اش این است که به بهینه سازی و اقتصاد مقاومتی آسیب می‌زند.

کامران افزود: در مذاکرات هم همین فرهنگ بوده. من می‌خواستم به رییس مجلس بگویم حالا که دولت می‌گوید لایحه نمی‌دهم و ما می‌گویم لایحه بده، به شورای حل اختلاف شکایت کن. اگر هم نمی‌توانی شکایت کنی من شکایت کنم. ما باید اقتدار مجلس را حفظ کنیم. مجلس برادر دولت است ولی باید برادر مقتدر باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وقتی ما از این فرهنگ فاصله بگیریم طمع می‌کند. انگلیس خبیث،‌ مکار است ولی ما نباید غفلت کنیم. دشمن برنامه‌ریزی می‌کند ما بایستی دشمن‌شناسی‌مان را همان‌طور که آقا فرمودند در حج توسعه دهیم. اگر می‌گویی روز دفاع را پاس بداریم،‌عمل کنیم. باید به موقع تست کنیم، رزمایش انجام دهیم و بنیه دفاعی‌مان را تقویت کنیم.

او تصریح کرد: باید زمینه های فساد را از بین برد و با چاخان مبارزه کرد. اگر یک نفر از ما انتقاد کرد زیرآبش را نزنیم. من خودم طرفدار مذاکرات هستم اما نباید همه چیز یک دست باشد.

کامران خطاب به معلمان گفت: مجلس ‌ سر شما کلاه گذاشت. همانطور که هیات رئیسه در قضیه استیضاح وزیر راه سر ما کلاه گذاشت. به ما بهانه درآورده می‌گوید تعطیلات مجلس پیش روست، ‌بگذاریم بعد از تعطیلات. خود هیات رئیسه عامل تضعیف مجلس است.

نماینده اصفهان،‌ به وضعیت زاینده رود هم اشاره کرد و گفت: زاینده رود،‌ ملی و فراملی است. چیزی نیست که مال یک منطقه باشد.

او از وزیر نیرو نیز انتقاد کرد و افزود: شهرهای اصفهان در رنج است. وقتی ورودی آب کم شده چرا کشت زیاد شده؟ باید مدیریت کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار