تابناک: امام جمعه موقت اصفهان گفت: از روحانیونی که اول پول را تعیین و بعد اقدام به سخنرانی در مجالس می کنند گلایه دارم چراکه بیشترین مستمعین آنها از افراد کم بضاعت هستند.
کد خبر: ۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷ 25 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای اعتبار نامه مهارت های تبلیغ تخصصی به مبلغان اظهار داشت: در برخی موارد روحانیون برای سخنرانی برای جمعی که بیشتر مستمعین آنها از افراد کم بضاعت هستند، مبالغ ده میلیونی مطالبه می کنند.

وی بیان داشت: اگر چه بانی روضه به علت اینکه تعداد زیادی از مردم در مجلس وی حضور داشته باشند، حاضر به دعوت از روحانیون معروف از سایر استان ها می شوند اما نباید روحانی هم سخنرانی خود را منوط به مبلغ تعیین شده کند.

امام جمعه موقت اصفهان با اعلام اینکه امروز طلاب از قشر فقیر جامعه هستند، تصریح کرد: این هزینه های کم در حالی است که خواهران و برادران با افتخار به عنوان یک طلبه فعالیت می کنند.

وی گفت: البته در این میان روحانیونی هم وجود دارند که تنها عنوان روحانی را دارند اما وابسته به انگلیس و امریکا هستند که تعداد آنها کم است.

حجت الاسلام میردامادی با اعلام اینکه روحانی باید فقط برای خدا سخن بگوید و تنها از باری تعالی بترسد، اعلام کرد: یک مبلغ باید بداند مطالب را در چه جلساتی و برای چه افراد و در چه زمانی می گوید.

وی اظهار داشت: اگر روزی روحانیون و طلاب را به سختی به دانشگاه ها راه می دادند و از رساندن صدای آنها به گوش جهانیان ممانعت می کردند اما اکنون مشاهده می کنیم که رسانه ملی از جمله تلویزیون و رادیو به روحانیون توجه ویژه ای دارند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح داشت: اکنون زمانه تبلیغ و رسانه است و لازم است که جامعه روحانیت نیز بیش از پیش به این سمت برود.

وی نقش مبلغان را در امر تبلیغ دین بسیار مهم خواند و گفت: در هیچ دوره ای همچون دوران فعلی شاهد جذب مردم دنیا به دین اسلام نبودیم و این را حاصل کار مبلغان دینی به کشورهای اروپایی می دانیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار