مروری بر پیغام های انتخاباتی عارف در کاشان؛
تابناک: کرسی های سبز بهارستان که حالا اکثریت اصولگرا بروی آن نشسته اند، هدف اصلاح طلبان در دور بعدی انتخابات مجلس در سال آینده است؛ هدفی که عارف معتقد است با همگرایی به مطلوب می رسد.
کد خبر: ۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸ 23 February 2015
به گزارش تابناک از اصفهان، یکسال دیگر به برگزاری انتخابات مجلس مانده است و حالا در این فرصت باقی مانده برای جناح های سیاسی به منظور دستیابی به پایگاه های اجتماعی بیشتر برای کسب کرسی های افزون تر در مجلس دهم، هر دو جناح سفیران و گاه گزینه های انتخاباتی خود را برای رساندن برخی پیغام های سیاسی به شهرهای مختلف ارسال میکنند.

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، محمد باهنر از طیف اصولگرایان کشور سفری به اصفهان داشت و گرچه موضع گیری سیاسی خاصی از سوی وی صورت نگرفت و اما سفر یکی از اصولگرایان به اصفهان در حالی که پای اصلاح طلبان نیز به این شهر و استان باز شده است، نمی تواند خالی از پیام سیاسی برای رقبا باشد.

از میان اصولگرایان بیشتر طیف نزدیک به موتلفه و اصولگرایان سنتی همواره اصفهان را مقصد یکی از سفرهای سیاسی خود می کنند و در این میان افراد نزدیک به جبهه پایداری حضور کمتری در اصفهان داشته اند. البته این وضعیت زمان نزدیک به انتخابات کمی متفاوت تر است و می توان فستیوالی از چهره های شاخص اصولگرا و اصلاح طلب از تمامی جبهه ها را در اصفهان شاهد بود.

اما در این روزهای زمستانی اصفهان که تازه رنگ سرما به خود گرفته است، اصفهان میزبان اصلاح طلبان نیز بوده است به گونه ای که روز گذشته محمدرضا عارف یکی از چهره های منتسب به این جریان با حضور در شهرستان کاشان برنامه های نسبتا مفصلی را در این شهرستان داشت.

وی روز یکشنبه در سفر خود به كاشان، با نماينده ولی فقيه و امام جمعه كاشان دیدار داشت، و در مسجدالحسين ميرنشانه حضور یافت سپس راهی نشست با دانشگاهيان و دیدار با اصلاح طلبان اين شهرستان شد.

عارف از آن دسته چهره های اصلاح طلب است که رابطه نسبتا خوبی با روحانیت کشور داشته است و در زمان کاندیداتوری خود در سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری نیز با دیدارهایی که با روحانیت داشت مقبولیت خاصی را از میان طیف اصلاح طلب در میان این جامعه به دست آورد.
اکنون و در شرایط خاصی که برای برخی چهره های اصلاح طلب ایجاد شده است، شاید بتوان عارف را سفیر بخشی از اصلاح طلبان در انتخابات پیش روی مجلس دانست.

عارف چهره ای میانه رو و به نسبت کم حاشیه در میان چهره های اصلاح طلب طی سال های اخیر بوده است و با روی کار آمدن مجدد وی به عرصه سیاست در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، حضور وی در عرصه های اجتماعی و سیاسی رنگ بیشتری به خود گرفت و وی توانست با راه اندازی رئیس بنیاد امید ایرانیان رسمیت بیشتری به حضور سیاسی فعال خود و هم طیفانش در کشور ببخشد.

سفر روز گذشته عارف به کاشان همانگونه که روال اینگونه سفرها است، بدون پیام سیاسی برای رقبا و ترسیم نقشه راه برای هم طیفان نبود.

وی در جمع اصلاح طلبان کاشانی يكي از راهبردهاي اصلاح طلبان در كنار عقلانيت و اخلاق را استفاده از خرد جمعي دانست و گفت: در مجلس آينده نيز مطمئنا بايد از نظرات بزرگان اصلاحات استفاده شود.

عارف افزود: اصلاح طلبي حافظ منافع ملي است و معتقد است كه منافع ملي بايد مبناي همه تصميمات و جهت گيري ها باشد و بر منافع جناحي و گروهي ترجيح داشته باشد.

وی در کاشان گفت: ما به آرايش سياسي مجلس دهم خوش بين هستيم.

رئیس بنیاد ایرانیان اظهار داشت: انتخابات مجلس دهم براي اصلاح طلبان از اهميت بالايي برخوردار است.

وی افزود: طيف هاي مختلف اصلاح طلب بايد وحدت و همگرايي خود را براي انتخابات مجلس آينده افزايش دهند.

عارف با ابراز خوش بيني به مجلس دهم افزود: روندي كه در دستور كار اصلاح طلبان قرار گرفته اين اميد و نويد را مي دهد كه مجلسي توانا و برجسته از نظر كارشناسي و با تركيبي مناسب داشته باشيم.

وی ابراز اميدواري كرد: با اين رويه اكثريت آرا در مجلس دهم متعلق به اصلاح طلبان باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار