مدیرعامل شرکت پلی اکریل مطرح کرد:
تابناک: مدیرعامل شرکت پلی اکریل با اشاره به اینکه در حال حاضر محصولات پلی اکریل با ارزش ریالی 70 میلیارد تومان در انبارهای این شرکت مانده‌اند،گفت: این امر باعث شده است نقدینگی این شرکت به صفر نزدیک شود و این در حالی است که تسهیلات بانکی به بهانه مشمول بوده کارخانه پلی اکریل در ماده 141 قانون امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۷۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 02 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، رسول رضایی، مدیرعامل شرکت پلی اکریل در نشست خبری خود که به دنبال قطع گاز این شرکت و پیگیری رسانه‌‌ها برای حل این معضل برگزار شد با اشاره به اینکه هزینه ایجاد اشتغال در صنعت نساجی از دیگر صنایع بسیار کمتر است، اظهار داشت: این در حالی است که طی 50 سال گذشته مسئولان نسبت به جایگاه این صنعت در کشور بی توجه هستند.

وی که معتقد است صنایع نساجی بهترین ظرفیت را برای اشتغال پایدار در کشور دارد، افزود: برای نمونه در حال حاضر در شهرستان‌های دهق و علویجه به دلیل فعالیت صنایع نساجی جامعه بیکار ندارد.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل در ادامه با اشاره به لزوم فرهنگسازی در خصوص استفاده از تولیدات ملی در کشور اظهار داشت: این برای ما درد است که پارچه جین ایرانی را به ترکیه می‌برند و آن را به لباس تبدیل کرده و با قیمت بالاتر به کشور برمی‌گردانند.

وی در ادامه نسبت به برخی چالش‌های پیش روی صنعت فرش ماشینی طی 10 سال آینده اشاره کرد و با اشاره به افزایش واردات پلی استر به کشور با قیمت مناسب تر از تولید داخلی گفت: این یک هشدار است که چنانچه به آن توجه نشود تا 10 سال آینده مجبور به واردات فرش ماشینی خواهیم بود.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر صنعت فرش تنها در استان اصفهان 50 هزار اشتغال ایجاد کرده است و چنانچه به این امر توجه نشود چالش‌های زیادی ایجاد خواهد شد.

وی که از روند واردات مواد اولیه و صادرات تولیدات پلی اکریل ناراضی است، ادامه داد: در حال حاضر واردات مواد اولیه AN با مشقات زیادی انجام می‌شود و این در حالی است که صادرات محصولات پلی اکریل که همان پلی استر است به راحتی و آزاد انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل با اشاره به اینکه واردات بی رویه اکریلیک از کشور هند نیز گفت: این واردات با قیمت ارز مبادلاتی وارد کشور می‌شود و این در حالی است که شرکت پلی اکریل از ابتدای سال جاری در صف دریافت ارز مبادلاتی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر محصولات پلی اکریل با ارزش ریالی 70 میلیارد تومان در انبارهای این شرکت مانده‌اند، افزود: این امر باعث شده است نقدینگی این شرکت به صفر نزدیک شود و این در حالی است که تسهیلات بانکی به بهانه مشمول بوده کارخانه پلی اکریل در ماده 141 قانون امکان پذیر نیست.

رضایی با اشاره به اینکه با فعالیت‌های صورت گرفته افزایش 600 میلیاردی سرمایه پلی اکریل را داشتیم که به دنبال آن مشکلات را حل کنیم و نقدینگی کشور را تامین کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار