دبیر اجرایی جشنواره فیلم حسنات خبر داد:
تابناک: دبیر اجرایی جشنواره فیلم حسنات گفت: تا کنون بیش از ۹۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم حسنات ارسال شده است.
کد خبر: ۶۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 12 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، امیر حسین عشاقی اظهار داشت: تا تاریخ ۱۵ تیرماه سال جاری، ۷۴۴ اثر به دبیرخانه جشنواه حسنات ارسال شد که تا ۲۰ تیرماه این آمار به ۹۰۰ اثر رسیده، از این تعداد ۵۷۲ اثر فیلم و ۱۷۲ اثر فیلمنامه است.

وی افزود: میانگین سنی هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره ۳۱سال است که کوچکترین شرکت کننده ۸ سال و بزرگترین آنها ۶۲ سال دارد.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم حسنات ادامه داد: در جشنواره امسال ۵۰ اثر از اصفهان، ۹۰ اثر از تهران و از انجمن سینماگران جوان ۹۱ شهر و ۳۰ استان کشور مجموعا ۴۸ اثر و از حوزه‌های هنری آنها ۲۰ اثر به جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: ۳۱ تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است و طبق آمار بیش از ۸۰ درصد آثار ارسالی به این جشنواره آثار هنرمندانی است که برای اولین بار در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند.

عشاقی در پاسخ به صحت و سقم تحریم جشنواره فیلم حسنات امسال توسط شاگردان استاد زاون قوکاسیان و دانشجویان دانشگاه سپهر بیان داشت: شاگردان استاد قوکاسیان همانند همیشه یار و همراه این جشنواره هستند و شاید به این دلیل که بسیاری از فیلم‌های ارسالی از هنرمندان جدید است این تفکر غلط استنباط شده است.

وی گفت: با وجود اینکه امسال به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم تبلیغات گسترده در اعلام فراخوان داشته باشیم اما استقبال خوبی از این جشنواره به شد که این نشان می‌دهد روش صحیح تبلیغات در رایزنی صحیح و اصولی است.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم حسنات تصریح کرد: امکان تمدید مهلت ارسال آثار وجود دارد و با توجه به اینکه تا اسفندماه فاصله زمان زیادی وجود دارد، کارگاه‌های فیلم سازی با حضور اساتید مختلف برگزار می‌شود، ۱۲ ماه است که این کارگاه‌ها برگزار می‌شود و تاکنون ۶ اثر در این کارگاه‌ها نگارش شده است.

وی در پایان در خصوص انتخاب جایگزین برای استاد زاون قوکاسیان گفت: زاون یک چهره تکرار نشدنی در اصفهان است و برای انتخای جایگزین برای ایشان باید بسیار تأمل داشت، گزینه‌های فراوانی وجود دارد و اعضای شورای سیاست گذاری در حال تصمیم گیری در این خصوص هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار