تابناک: با وجود اینکه شورای شهر مصوبه‌ای را در این زمینه تدوین و به تصویب رساند اما شهرداری اصفهان در دوره پیشین هیچگاه این قانون را رعایت نکرد.
کد خبر: ۵۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 06 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تعیین نرخ بلیت شهررویاها که شهرداری اصفهان در دوره قبل از آن به عنوان بزرگترین شهربازی خاورمیانه یاد می کرد، یکی از مباحث چالشی بین شهرداری و شورای چهارم اصفهان بود.

چالشی که به یکی از اختلافات این دو نهاد تبدیل شد.

شهرداری اصفهان ورودی این شهربازی برای افراد با قد 110 سانتی‌متر را رایگان، برای افراد دارای قد 110 تا 140 سانتی‌متر 30 هزار تومان و افراد با قد 140 سانتی‌متر به بالا باید 40 هزار تومان تعیین کرده بود.

شهرداری این شیوه نرخ گذاری را با نظر شریک چینی خود انجام داده بود اما شورای شهر از همان ابتدا با این نحوه تعیین قیمت مخالفت خود را اعلام کرد و اظهار داشته بود که نرخ ورودی شهررویاها نیاز به مصوبه شورای شهر و تصویب در شورا را دارد.

با وجود اینکه شورای شهر مصوبه ای را در این زمینه تدوین و به تصویب رساند اما شهرداری اصفهان در دوره پیشین هیچگاه این قانون را رعایت نکرد.

اختلاف نظرها سبب شد تا بارها شورای شهر در مورد این مسئله به شهرداری تذکر هم دهد اما شهرداری با این ادعا که شریک چینی اش موافق با این شیوه تعیین نرخ نیست، مصوبه شورای شهر را اجرایی نکرد.

در حال حاضر هم مردم برای ورود به این شهر رویایی و البته با فرهنگ چینی، مجبور به پرداخت نرخی هستند که شهرداری اصفهان در دوره پیشین، اعمال کرده است اما شورای شهر هنوز هم مصرانه اعتقاد دارد که شهرداری باید مصوبه قانونی شورا را اجرا کند چراکه شریک چینی شهرداری تنها سهامدار 28 درصد این شهربازی است و بیشتر سهم شهربازی در اختیار شهرداری است و طبیعتا شهرداری اصفهان باید از قدرت بیشتری برای اعمال نرخ برخوردار باشد.

حال گویی قرار است این مسئله از سوی مراجع قانونی بالاتر که بتواند شهرداری را ملزم به اجرای مصوبه شورای شهر یا شورای شهر را مجاب به پذیرش دلایل شهرداری برای اینگونه تعیین نرخ،کند، تعیین تکلیف شود.

موضوعی که در آینده نتایج آن در قالب قانون هردو طرف را، فارغ از هر نوع حکمی، ملزم به تبعیت از قانون خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار