در حاشیه کنسرت شجریان در اصفهان؛
تابناک: شب پایانی حضور همایون شجریان و گروه وی در اصفهان جنجال آفرین شد.
کد خبر: ۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳ 16 February 2015

به گزارش تابناک، تالار نگین اصفهان شب های 25 و 26 بهمن شاهد اجرای کنسرت "چرا رفتی" به سرپرستی همایون شجریان بود.

در اواسط اجرای شب پایانی این برنامه عده از طلاب و افراد مذهبی شهر اصفهان با اقدامی خودجوش برابر محل برگزاری کنسرت تجمع کردند و نسبت به پوشش نامناسب شرکت کنندگان، حضور بانوان و نوازندگی و همخوانی آن ها در این کنسرت اعتراض کردند.

پس از حضور محمدحسین توتونچیان، تهیه‌کننده کنسرت و همایون شجریان در جمع معترضان، این اقدام اعتراضی با حضور نیروی انتظامی و بدون تنش به پایان رسید با وجود تمام این حاشیه ها و اعتراضات صورت گرفته به وضع موجود این برنامه، کنسرت طبق برنامه ریزی های گذشته اجرا شد.

شرکت کنندگان در این اقدام اعتراضی ضمن مخالفت با برگزاری این کنسرت اعلام کردند، در آینده نباید چنین برنامه هایی در اصفهان برگزار شود هم چنین معترضان خواستار برکناری مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان شدند البته زمزمه هایی هم از تقاضای آن ها برای استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گوش می رسید.

شنیده ها حاکی از این است که این اعتراضات در اواسط اجرای کنسرت یعنی زمانی که هم خوانان و نوازندگان زن قصد اجرای برنامه داشتند، صورت گرفت.

قطعا بسط و گسترش موسیقی اصیل ایرانی می تواند حافظ بخشی از میراث فرهنگی و اجتماعی کشور ما باشد که حتی جنبه بازدارندگی از ترویج موسیقی های زیرزمینی و آنچه صدای ناخوش آیند و نامأنوس موسیقی غربی می خوانیم نیز هست، از سوی دیگر علاقه مندان به این موسیقی از مدت ها قبل برنامه ریزی کردند که پای یک کار هنری بنشینند اما اینکه این اجرا یا برنامه هایی از این دست که قرار است در آینده برگزار شود چقدر با اعتقادات و ارزش های این مرز و بوم مطابقت دارد پاسخی است باید هر چه سریعه تر مسئولان ارشاد دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار