تابناک: مسوول هیات ها و تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از راه اندازی دانشگاه مداحی در آینده ای نزدیک در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 20 June 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن بابایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تمام دروس مقدماتی و تکمیلی این دانشگاه در حوزه مداحی است و کتاب و تالیفات لازم نیز در این زمینه طراحی و تدوین شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع پنج هزار و 876 تشکل دینی ثبت شده در اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، پنج هزار و 200 هیات مذهبی است.

مسوول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: از این تعداد 480 هیات مذهبی ویژه بانوان است.

وی با اشاره به تاکید سازمان تبلیغات اسلامی بر آسیب شناسی و آسیب زدایی اشعار و مرثیه های مداحی گفت: هر ساله با برگزاری کنگره شعر عاشورایی مجموعه های جدیدی در قالب نوحه های کف دستی برای مداحان تهیه می شود و در اختیار آنها قرار می گیرد.

حجت الاسلام بابایی افزود: همچنین 30 مرکز آموزش مداحی از مرحله مقدماتی تا تخصصی و عالی در استان دایر است که مداحان پس از طی دوره عالی موفق به کسب گواهینامه و کارت شناسایی مداحی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع هشت هزار مداح شناسایی شده در استان اصفهان، چهار هزار و 500 نفر در آزمون تخصصی شرکت کردند و برای 300 نفر کارت شناسایی و گواهینامه صادر شده است.

مسوول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: اسفند سال گذشته آیین ساماندهی خواهران مداح در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار شد و بیش از چهار هزار تن از بانوان مداح شناسایی شدند.

وی افزود: پیش بینی می شود در آینده چهار هزار مداح زن و خانم مجلسی در 24 شهرستان اصفهان ساماندهی شوند.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به برنامه های ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت های مذهبی از سال 86 تاکنون گفت: این ستاد وظیفه ساماندهی، هدایت و تغذیه فکری هیأت های مذهبی، مداحان، مبلغان و مبلغات و مراسم مذهبی را بر عهده دارد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار