دادستان ویژه روحانیت:
تابناک: دادستان ویژه روحانیت استان‌های یزد، اصفهان و چهار محال و بختیاری، گفت: مبلغان دینی در آستانه ماه مبارک رمضان وظیفه بزرگی را برعهده دارند و باید برای راهنمایی، هدایت و انزار مردم تلاش کنند.
کد خبر: ۴۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 16 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رضایی صبح امروز (سه‌شنبه) در مجمع بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه تبلیغ، شغل انبیا و رسل الهی است، اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه پیام رسانی برعهده فرد مبلغ قرار داشته و او باید از صلاحیت‌های کافی برخوردار باشد.

دادستان ویژه روحانیت استان‌های یزد، اصفهان و چهار محال و بختیاری،گفت: پیشگیری از نفوذ افراد منحرف و فاسد در حوزه‌های علمیه، حفظ حیثیت روحانیت و رسیدگی به جرایم اشخاص روحانی سه هدف اصلی دادگاه‌های روحانیت است.

رضایی ادامه داد: در برخی از موارد افراد فاقد صلاحیت با پوشیدن لباس روحانیت اعمال و رفتاری را از خود نشان می‌دهند که نتیجه‌ای جز ضربه زدن به شخصیت والای روحانیون ندارد.

رضایی با تأکید بر اینکه طلاب و مبلغان مذهبی باید در تمام شرایط مناعت طبع خود را حفظ کنند، اضافه کرد: وظیفه مبلغان مذهبی رفع اختلافات موجود درون منطقه‌ای و آرام سازی فضای تبلیغ است.

دادستان ویژه روحانیت استان‌های یزد، اصفهان و چهار محال و بختیاری، مطالبه غیر قانونی برخی افراد برای جاری سازی صیغه عقد را از مشکلات پرونده‌های ویژه روحانیت دانست و افزود: براساس قوانین شرعی و حکومتی تمامی ازدواج‌ها باید در دفترخانه ثبت و بایگانی شود. مبلغان مذهبی باید به اصرار برخی افراد مبنی بر جاری سازی صیغه عقد خارج از مقررات معمول شک کرده و از ثبت مکتوب این گونه صیغه‌ها جداً خودداری کنند.

رضایی با تأکید بر اینکه مبلغ مذهبی باید توان حفظ خود را داشته و در همه شرایط به خدا پناه ببرد، گفت: مبلغان مذهبی و طلاب نباید دچار لغزش و خطا شوند و باید از حضور بی ضابطه در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار