تابناک: اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره وزش گرد و خاک شدید و کاهش دید در نواحی شمال، شمال شرق و شرق اصفهان هشدار داد.
کد خبر: ۴۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 14 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، براساس پیش بینی وضعیت جوی روز یکشنبه تا سه شنبه، بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر عبور امواج ضعیف در دو روز آینده از روی استان در ساعات بعد از ظهر می باشد.

بر این اساس در بعد از ظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

حداقل دما در 24 ساعت آینده در برخی مناطق بین دو تا سه درجه افزایش خواهد داشت.



*** توصیه به کشاورزان

اداره کل هواشناسی استان همچنین در اطلاعیه ای به کشاورزان مناطق مرکزی استان توصیه کرد که در صورت تامین آب کافی، برای کشت آفتابگردان، پنبه و ذرت اقدام کنند.

همچنین به کشاورزان توصیه شد که برای مبارزه با آفت کنه تار عنکبوتی درختان میوه به کلینیک های گیاه پزشکی و مراکز خدمات کشاورزی مراجعه نمایند.

از کشاورزان شهرستان های خمینی شهر، فلاورجان و نجف آباد نیز خواسته شده برای مبارزه با نسل دوم کرم سیب و نسل دوم کرم آلو به کلینیک های گیاهپزشکی و مراکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند.

با توجه به افزایش دما و احتمال لاغری بذور غله در حاشیه مزارع، ضمن برداشت جداگانه بذور مادری و گواهی شده، نسبت به ارسال آن به سایت های بوجاری اقدام کنند.

در مناطق مرکزی استان که محصول سیب زمینی در حال برداشت است، با توجه به روند افزایشی دما در چند روز آینده، محصول برداشت شده به سرعت به انبارهای خنک انتقال یابد تا از فساد آن جلوگیری شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار