مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: کشاورزی می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور از جمله اقتصاد نفت محور را از بین ببرد.
کد خبر: ۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶ 20 January 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رسول محققیان شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه تکنولوژی کشاورزی گفت: اقتصاد ایران از ظرفیت بسیار مناسبی برخوردار بوده که در زمانهایی مثل امروز که ما با کاهش قیمت نفت رو به رو هستیم میتوانیم از این ظرفیتها استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی ادامه داد: در حال حاضر توجه به اقتصاد مقاومتی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و از همین رو میتوان با بهره گیری از این شیوه اقتصادی برابر مشکلات فعلی از جمله کاهش قیمت نفت به ایستیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان بیان کرد: در راستای کاهش وابستگیهای نفتی باید از ظرفیت مناسب کشاورزی استفاده کرده و چرخ تولید کشور را راه بیندازیم تا در افق 1404 پیشرفت خوبی در کشاورزی داشته باشیم البته نیاز است که دولت نیز در همین راستا از کشاورزان حمایت کند.

محققیان با اشاره به اهمیت کشاورزی در اقتصاد جهان تصریح کرد: از آن جا که بخش کشاورزی در اکثر معادلات اقتصادی جهان اهمیت دارد، کشاورزی میتواند به پیشرفت اقتصادی کشور کمک کند.

وی افزود: وقتی روند تحولات اقتصادی دنیا را مقایسه می‌کنیم متوجه نقش و اهمیت ویژه بخش کشاورزی در جهان می‌شویم چراکه توجه بر آن می‌تواند صرفه‌جویی در ارز کشور صورت داده و به توسعه سایر زیربخش‌های اقتصادی نیز کمک کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان به اهمیت برگزاری چنین نمایشگاههایی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با حضور 125 مشارکت‌کننده مطرح از تمام استان کشور، و با حضور کارشناسان و دانشگاهیان متعددی از سازمان‌های جهاد کشاورزی، سازمان‌های نظام مهندسی و شرکت‌های خدمات حمایتی استان‌های مختلف برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار