تا کنون پیش آمده که برای خرید کتاب به میدان انقلاب برویم. بساطی های زیادی به چشم می خورند که کتاب های نو و کهنه را روی هم می ریزند. وقتی جلوتر میروی و کتاب ها را با دقت نگاه می کنی متوجه می شوی که این کتاب ها با نسخه اصلی تفاوت های کمی دارد.
کد خبر: ۴۶۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 30 July 2017
به گزارش تابناک : تا کنون پیش آمده که برای خرید کتاب به میدان انقلاب برویم. بساطی های زیادی به چشم می خورند که کتاب های نو و کهنه را روی هم می ریزند. وقتی جلوتر میروی و کتاب ها را با دقت نگاه می کنی متوجه می شوی که این کتاب ها با نسخه اصلی تفاوت های کمی دارد. 

در بساط دستفروش‌های میدان انقلاب همه جور کتابی پیدا می‌شود؛ تاریخی، مذهبی، روان‌شناسی، عرفانی، عاشقانه، جنایی و سیاسی. کتاب‌هایی از نویسندگان معاصر یا قدیمی. کتاب‌های کمیاب و نایاب یا کتاب‌هایی که به‌دلیل نوع موضوع یا دیدگاه نویسنده‌شان چاپشان متوقف شده و حالا خیلی‌ها دربه‌در به‌دنبال همین ممنوع‌شده‌ها می‌گردند که شاید بین این کتاب‌های فله‌ای پیدایشان کنند.

به همین منظور از فروشندگان کتاب‌های کف خیابانی به دو عنوان یاد می‌شود: کسانی که سد معبر می‌کنند و کسانی که احتمالا کتاب‌های غیررسمی و بدتر از آن کتاب‌های ضاله می‌فروشند. اما گسترش روز به روز و فعالیت به دور از پنهان‌کاری آن‌ها نشان‌دهنده این است که این دو عنوان چندان ممانعتی برای‌شان ایجاد نمی‌کند. اما امروزه دیگر این کارها برایشان سودی ندارد؛ کار دیگری نان این کتابفروشی ها را روغنی کرده است.

 فروش کپی کتاب های نایاب یا گران کار این روزهای بساطی های میدان انقلاب است. کتابهایی که حقوق ناشران را لگد مال میکند و سودش نصیب افرادی می شود که با داشتن یک نسخه، فرهنگ را بازاری می کنند. این در حالی است که بسیاری از آنان اعتقاد دارند که  الان مردم همه دنبال افست‌اند و بودجه ای برای خرید کتاب های گران و یا قدیمی ندارند. با اینحال یکی از کتابفروشی های قدیمی انقلاب ادعا میکند به دلیل اینکه آن کتابها کپی هستند، گاهی متنشان خلاصه شده و یا چند صفحه ای از آن جابه جا شده و یا اصلا چندین صفحه ندارد با اینحال علاقه به خرید اینگونه کتاب ها در میان مردم وجود دارد. کتاب هایی که تزئینی است و تنها برای پر کردن قفسه های کتاب منازل چاپ می شود و اگر اینگونه نباشد کتابخوان های میدان انقلابی از این کتاب های رنگ پریده تهیه نمی کردند و مثل همیشه باید بخواهیم؛ مسئولین رسیدگی کنند.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار