تابناک: نماینده ولی فقیه در کاشان از تقوا به عنوان تنها ابزار غلبه بر هوای نفس و شیطان نام برد و گفت: اگر هوای نفس به وسیله تقوا مدیریت و کنترل نشود انسان را به شقاوت و بدبختی می‌کشاند.
کد خبر: ۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ 13 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از رسا، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان، از تقوا به عنوان تنها ابزار غلبه بر هوای نفس و شیطان نام برد و افزود: اگر هوای نفسبه وسیله تقوا مدیریت و کنترل نشود انسان را به شقاوت و بدبختی می‌کشاند.

وی مبارزه با هوای نفس و جهاد با نفس را نیازمند داشتن علم و معرفت و معارف بلند الهی دانست و یادآور شد: سپاهیان پیامبراکرم(ص) بعد از بازگشت از نبرد با جبهه کفر خوشحال، نزد پیامبر برگشتند اما پیامبر به آنها گفت هرچند در این جنگ سخت به پیروزی رسیده‌ایم، اما جنگ بزرگ‌تری در پیش رو داریم و آن نیز جنگ با هوای نفس است.

به گفته وی، در کتب فقه از دو نوع جهاد نام برده شده است، یکی جهاد با دشمن خارجی و دیگری جهاد با نفس که از جهاد با نفس به عنوان جهاد اکبر نام برده شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز نه تنها جوان معتقد و انقلابی ما باید تفاوت های بین جهاد با نفس و جهاد اکبر را بداند بلکه جامعه توحیدی که مسلح به سلاح ایمان و معرفت است، باید بتواند جهاد با نفس و جهاد اکبر را تفسیرکند.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که در جنگ با دشمن خارجی تمامی اطلاعات و آمار دشمن قابل دسترسی و شناسایی است، گفت: بر عکس جنگ با دشمن خارجی، در جنگ با هوای نفس، آمار نیروهای هوای نفس قابل دسترسی و شناسایی نیست.

به گفته وی، در جنگ با هوای نفس، دشمن با نیروی نفوذی خود از تمامی اعضا و جوارح انسان، چشم، گوش، زبان برای نگاه به نامحرم، غیبت وتضعیفدیگران استفاده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: در جنگ با هوای نفس، دشمن با وسوسه کردن به گونه‌ای گناه را آرایش و زینت می‌کند که در نگاه انسان زیبا جلوه کند،از این روآمار نیروهای دشمن در جهاد اصغر قابل ارزیابی است، اما نیروهای نفوذی نفس در انسان غیر قابل محاسبه است.

آیت‌الله نمازی در ادامه با اشاره به این‌که شکایت نفس را به هیچ مرجعی نمی‌توان برد، گفت: هیچ کسی نمی‌تواند نفس را استیضاح و محاکمه کند، به غیر از خداکه می‌تواند بندگان صالح خودش را در میدان جهاد با نفس هدایت، حمایت و پشتیبانی کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار