عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان:
تابناک: عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: قطع بی رویه درختان در کشور و به ویژه استان اصفهان چالش بزرگی است که نمونه آن در کشورهای دیگر کمتر دیده می‌شود.
کد خبر: ۴۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 10 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مهدی بصیری در نهمین سلسله نشست‌های تخصصی شهر اندیشی که در دبیرخانه شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد آلودگی هوا، خشکسالی، توسعه صنایع آلاینده و کاهش سرانه آب زاینده رود به یک سوم گذشته را از چالش‌های زیست محیطی شهر اصفهان عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا ساخت و ساز غیر مناسب با بافت تاریخی و فرهنگی شهر و بیگانه بودن با نحوه ساخت و سازهای مدرن از معضلات پیش روی شهرسازی در اصفهان است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه فعالیت‌‌های دانشگاه‌‌های کشور نسبت به بی مهری‌ها به محیط زیست تنها به بی تفاوتی این نهادها ختم می‌شود، ادامه داد: باید توجه داشت که دانشگاه‌ها در خصوص تخریب محیط زیست و انجام کاری مفید برای محیط زیست هیچگاه عملکرد تاثیرگذاری نداشته است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان که معتقد است دانشگاه‌ها امروزه محل صدور مدرک شده‌اند، افزود: در دانشگاه‌ها روند ارتقای سطح علمی به کندی پیش می‌رود و جز ارائه مقالات ناکارآمد کار دیگری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه چنانچه استادی در دانشگاه ساز مخالف بزند متهم به در میان بودن منافع شخصی‌اش می‌شود، اضافه کرد: به همین دلیل است که تاکنون دانشگاه‌‌ها به صورت جمعی اقدامی را دنبال نکرده‌ و در تصمیمات کلان بدون اثر بوده‌اند.

بصیری با تاکید بر اینکه پایداری بدون برنامه‌ریزی امکان ندارد، بیان داشت: در این راستا در کشور ایران باید تحولات فکری اساسی به ویژه در حوزه زیست محیطی ایجاد شود تا برنامه‌ریزی‌هایی بهتری در این زمینه انجام شود.

وی قطع بی رویه درختان را یکی از مشکلات کشور ایران و به ویژه شهر اصفهان دانست و افزود: در جامعه جهانی به دنبال قطع یک اصله درخت واکنش‌های شدیدی انجام می‌شود و این در حالی است که در کشور ایران اگر تمام درختان قطع شود شاهد کمتر برخوردی خواهیم بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه نمره شهردار سابق اصفهان در خصوص حفظ مسایل زیست محیطی را ۵۰ از ۱۰۰ امتیاز عنوان کرد و گفت: در این راستا پیشنهاد می‌شود اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان شهرداری را انتخاب کنند که به مسائل زیست محیطی توجه بیشتری داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار