وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز جمعه با حضور در مناطق محروم و روستایی شهرستان فریدونشهر اصفهان، دوازده عمل جراحی چشم انجام داد.
کد خبر: ۴۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 06 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل ایرنا، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی روز جمعه ضمن بازدید از خانه بهداشت و حضور در بیمارستان صحرایی روستای اسلام آباد فرویدونشهر بیماران این مناطق را معاینه و طی سه ساعت و نیم 12 عمل جراحی چشم انجام داد .

امیرحسین جعفری مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت که برنامه ریزی این سفرها را انجام می دهد در گفتگو با ایرنا از همکاری دفتر مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری ، استانداری اصفهان ، فرمانداری و بخشداری فریدونشهر ، شبکه بهداشت و همچنین میزبانی اهالی روستاهای پیشکوه درجریان این سفر قدردانی کرد .

بنیاد خیریه نوراوران سلامت از سال 86 فعالیت خود را اغاز کرده و دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان از بنیانگذاران اصلی این بنیاد است .

وزیر بهداشت درمان و اموزش پزشکی تا کنون در قالب بنیاد مذکور با سفر به مناطق محروم 15 استان کشور بیماران این مناطق را بطور رایگان معاینه و حدود یکصد عمل جراحی چشم انجام داده است .

از مجموع این سفرها شش سفر در دوران وزارت وی انجام شده و 9 سفر مربوط به قبل از این دوران است .

فریدونشهر ششمین منطقه ای است که اکنون شاهد فعالیت بنیاد خیریه نوآوران سلامت و حضور وزیر و بهداشت است. فعالیت درمانی این بنیاد تا پایان خرداد ماه در فریدونشهر استان اصفهان جریان خواهد داشت .

به گفته مدیراجرایی بنیاد نوآوران سلامت طی یک ماه گذشته کلیه دانش آموزان در رده های سنی 6 تا 15 سال و همچنین مادران باردار سه مامه دوم در 22 روستای شهرستان فریدونشهر توسط این بنیاد ویزیت شده اند و امید است سایر روستای های این منطقه نیز تحت پوشش قرارگیرند.

شهرستان فریدونشهر در 180 کیلومتری غرب مرکز استان اصفهان با وسعت 223 هزار هکتار دارای 85 روستا با سکنه دائمی و 35 روستا با سکنه فصلی با پراکندگی زیاد است و حدود 35 هزار نفر جمعیت دارد در فصل بهار و تابستان 20 هزار نفر جمعیت عشایری به این جمعیت اضافه می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار