استاد و کارشناس ارشد حوزه گردشگری از صنعت توریسم و گردشگری به عنوان مهمترین محور اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام برد.
کد خبر: ۴۲۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 08 May 2017
داود شریفیان با بیان این مطلب گفت: استان اصفهان با وجود ظرفیت های مختلف در حوزه ی گردشگری نظیر اماکن تاریخی، جاذبه های طبیعی، اقوام و سنت های مختلف می تواند نقش تاثیرگذار و بی بدیلی داشته باشد.

وی افزود: بند 12 سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای اهداف اقتصادی تاکید دارد و به نظر می‌رسد یکی از اهداف مهم اقتصادی که دیپلماسی می‌تواند نقش موثری در نیل به آن ایفا کند، جذب گردشگران است.

استاد و کارشناس ارشد حوزه گردشگری ادامه داد: این اتفاق یک همکاری ویژه بین وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را می طلبد و نتبیجه آن فعال شدن سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های کشور در جذب گردشگرارن خارجی است که در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه صنعت گردشگری موثر است.

وی ادامه داد: توجه به گردشگری و قرار گرفتن آن در مسیر صحیح و واقعی خود ظرفیت بسیار بالایی برای تحقق شعار سال و نیل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه اقتصاد مقاومتی دارد و اقتصاد گردشگری به دلیل ویژگی‌هایی مانند اتکای به تولید داخلی، درون‌زایی و ارتباط با اقتصادهای کوچک و فراگیر توان بالایی برای ارتقای اقتصاد مقاومتی دارد.

داود شریفیان استاد و کارشناس ارشد حوزه گردشگری تصریح کرد: گردشگری در حوزه اقتصادی، عنصری مولد محسوب می‌شود و علاوه بر آن در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تاثیرگذار است، رونق اشتغال، تولید ثروت ملی و توزیع آن از دیگر زمینه‌هایی است که رونق اقتصاد گردشگری آن را فراهم می‌کند.

پایان پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار