میزبانی متفاوت اصفهانی ها؛
تابناک: نوروز امسال در اصفهان شاهد رشد مسافران تهرانی و خوزستانی‌ها بودیم و این در حالی که آذری زبان ها و شمالی‌ها درنوروز سال گذشته بیشترین مسافران به اصفهان بودند.
کد خبر: ۴۰۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 06 April 2017
به گزارش تابناک اصفهان، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اعلام کرد:‌  بیش از ۵۰ درصد از مسافران برای دومین بار به اصفهان سفر کرده‌اند.
 
مصور بیان داشت: مقصد نهایی ۴۱ درصد از مسافران اصفهان و مقصد دیگر مسافران نیز شهرهای شمالی و جنوبی بوده است.
 
وی بیان داشت:  ۴۹ درصد از شهروندان حضور گردشگران را موجب افزایش قیمت‌ها در شهر اصفهان عنوان کرده‌اند و ۶۰ درصد از شهروندان نیز معتقدند که حضور گردشگران به اقتصاد شهری کمک ویژه‌ای می‌کند.
 
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این نظر سنجی یک هزار و ۹۰۰ نفر از گردشگران مشارکت داشته‌اند، افزود: بر این اساس بیشترین گردشگران اصفهان در سال جاری از تهران و خوزستان به اصفهان سفر کرده‌اند و این در حالی است که در سال گذشته آذری زبان‌ها و مردمان شمال کشور بیشترین میهمانان اصفهان بودند.
 
۸۵ درصد از گردشگران در زمان حضور در شهر اصفهان مشکلی نداشتند، افزود: مشکل عمده دیگر گردشگران نیز کمبود پارکینگ، ترافیک و عدم اطلاع‌رسانی درست بوده است.
 
مصور با بیان اینکه ۱۱ درصد از گردشگران نوروزی اصفهان با تورهای گردشگری به این شهر سفر کرده بودند، گفت: همچنین ۵۲.۵ درصد از گردشگران خارجی نیز با اتوبوس به اصفهان سفر کرده بودند.
 
وی تصریح کرد: یادآور می‌شوم که ۲۸ درصد از گردشگران خارجی نیز با استفاده از خودورهای شخصی به اصفهان سفر کرده‌اند که این آمار  نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه هنوز برخی از زیرساخت‌های گردشگری در شهر اصفهان مهیا نیست، افزود: از این رو باید در این زمینه برنامه‌ریزی بهتری را داشته باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار