تابناک: با حضور استاندار اصفهان ۸ مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی در اصفهان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال همزمان با سراسر کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵ 09 February 2015
به گزارش تابناک به نقل تسنیم، مرکز تحقیقات بیوفوتونیک و لیزر در دندانپزشکی، مرکز تحقیقات بیومواد و تولید مواد دندانپزشکی، مرکز تحقیقات ارتقای سلامت سالمندی، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و طب سنتی، از جمله مراکزی بودند که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان افتتاح شد.

همچنین مرکز تحقیقات سم‌شناسی و آنالیتیکال،‌ مرکز تحقیقات دندانپزشکی قانونی، مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی دندان و فک، مرکز رشد گیاهان دارویی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گیاهان دارویی از دیگر مراکزی بوده که با اعتبار بیش از 50 میلیارد ریال هم‌زمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان افتتاح شد.

استاندار اصفهان در این مراسم اظهار داشت: ایجاد کریدورهای علمی و فناوری یکی از محورهای توسعه استان بوده که در سفر رئیس جمهور نیز مورد تأکید قرار گرفت.

رسول زرگرپور با بیان اینکه در شورای عالی عتف که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد ایجاد کریدور علمی و فناوری اصفهان به تصویب رسید، تصریح کرد: ایجاد این کریدور می‌تواند یک جهش وسیعی را هم در بعد علمی، تکنولوژی و فناوری و هم در بعد اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان ایجاد کند.

زرگرپور گفت: در طرح ارائه شده برای ایجاد این کریدور تشکیل یک سری کانون‌های علمی و پژوهشی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از کانون‌های اصلی در این طرح دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان بوده و هرچه این کانون‌ها از بعد پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری‌ها قوی‌تر عمل کنند، این کریدور می‌تواند یک جایگاه مناسب‌تری را در کشور داشته باشند.

استاندار اصفهان با ابراز خرسندی از افتتاح 8 مرکز پژوهشی در حوزه علوم پزشکی اظهار داشت: امیدوار هستیم این مراکز بتواند خدمات و برکات زیادی را چه در رابطه با استان و چه منطقه و کشور داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه محور توسعه استان ایجاد‌، استقرار و تقویت کریدور علمی و فناوری استان بوده، همه این مراکز در راستای این هدف افتتاح شده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار