تابناک: نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مدارس و مراکزی که در زمینه تعلیم و تعلم علوم اسلامی برای مسلمانان کشورهای جهان غرب و شرق در کشور را فراهم کرده اند به عنوان یکی از برکات و غنائم انقلاب اسلامی هستند
کد خبر: ۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰ 09 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از رسا، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان، یکشنبه شب در دیدار خیران جامعه المصطفی العالمیه قم گفت: امروز منشأ تمامی مشکلات و نابسمانی‌ها در جهان جهل بشریت نسبت به خدا است که نتیجه جهل به خدا، تولد شخصی مانند اوباما است که قتل النفس را در جهان به صورت دسته جمعی انجام می دهد وحتی انسانی را زنده در آتش می سوزاند.

وی از تأسیس مدارس و مراکزی که در زمینه تعلیم و تعلم علوم اسلامی برای مسلمانان کشورهای جهان غرب و شرق در کشور را فراهم کرده اند به عنوان یکی از برکات و غنائم انقلاب اسلامی و یکی از حسنات امام و رهبر معظم انقلاب نام برد.

آیت الله نمازی با اشاره به تأکید امام خمینی(ره)مبنی صدور انقلاب اسلامی به سراسرجهان گفت: یکی از مراکزی که امروز کار صدور انقلاب اسلامی را بر عهده دارد همین مراکزی است که در قم فعالیت دارند.

وی همچنین با بیان این که در گذشته جامعه المصطفی در دو قسمت مرکز جهانی علوم اسلامی و حوزه های خارج کشور فعالیت داشت گفت: این دو مرکز در ادامه فعالیت های خود در یکدیگر ادغام شدند.

به گفته وی، جامعه المصطفی تاکنون آثار و برکات زیادی را در دنیا داشته است و منشأ نشراسلام در جهان شده است و در همه دنیا به اختلاف سطوح فعالیت، دستاوردهای زیادی داشته است.

آیت الله نمازی جامعه المصطفی را عامل نشر معارف اسلامی در سراسر دنیا دانست و گفت: شور نشاطی که امروز برای شناخت اسلام در دنیا به وجود آمده است که این هنر ما است که چگونه از این موقعیت برای معرفی و توسعه اسلام استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه گفت: یکی از شعب انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، انقلاب فرهنگی است که در همه دنیا ریشه دار شده است و طلابی‌که از سراسر جهان در قم مشغول تحصیل و در جهان تأثیرگذار هستند.

آیت الله نمازی تأکید کرد:مشارکت در جامعه المصطفی برای نشر اسلام یک جهاد فرهنگی است، چرا که آثار و برکات جهاد فرهنگی به دلیل این که با فکر و افکار مردم در ارتباط است بالاتر از جهاد جنگ سخت است که در میدان مبارزه با دشمن در حال نبرد است.

وی، تأسیس بنیاد خیرین جامعه المصطفی در شهرستان کاشان را اقدامی تحسین برانگیز دانست وگفت: هرگونه اقدامی که از سوی خیرین در این مؤسسه انجام می شود ذخیره ای برای دنیا و آخرت آنها محسوب می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه اظهار امیدواری کرد، در سایه همکاری و هماهنگی مجموعه خیرین شهرستان کاشان این اقدام پسندیده برای شهرستان کاشان دارای برکاتی باشد، بنابراین سرعت عمل خیلی مهم است چرا که هرلحظه کشورهای یمن، لیبی، الجزایر، مصر، لبنان، سوریه، عراق ، افغانستان، بحرین، حجاز و... نیازمند افرادی است که در جامعه المصطفی تحصیل می کنند.

آیت الله نمازی یادآورشد: امروز آمریکا و صهیونیست جهانی نیز از وجود مؤسسات و مراکز آموزش اسلامی به شدت عصبانی است و از این عصبانیت باید بمیرند چرا که آنها چه بخواهند و چه نخواهند آینده جهان اسلام است.

وی یاد آورشد: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی یک سیلی محکمی بود که به صورت سیاه استکبارجهانی نواخته شد و آنها نیز باید بدانند که آینده جهان از آن اسلام است و این اراده تکوینی تخلص ناپذیر ذات اقدس جلّ علی است چرا که این اراده تشریحی نیست بلکه اراده تکوینی خدا است که تخلف ناپذیراست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که درحال حاضر با دنیا در حال جنگ هستیم گفت: سربازان اسلامبرای دفاع از اسلام همیشه باید در حال آماده باش باشند چرا که در جبهه جنگ، تعطیلی معنا و مفهومی ندارد.

شایان ذکر است، این نشست که به عنوان مجمع عمومی محسوب می شد هیات مدیره جامعه المصطفی‌کاشان به این شرح انتخاب و معرفی شدند، حاج احمد فتاحی به عنوان رییس هیات مدیره، حاج علی اخباری نایب رییس، حاج احمد اخباری مدیرعامل و همچنین حاج عباس صمیمیت، حاج فتاح پور، حجت الاسلام گلستانه، حاج ابوالفضل کریم شاهی به عنوان عضو هیات مدیره، حاج جواد یاسمی دبیر هیات مدیره و حاج علیان به عنوان روابط عمومی انتخاب وم معرفی شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار