مدیر جهاد کشاورزی فریدونشهر خبر داد
تابناک: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر گفت: سرمای بهاری موجب سرمازدگی به بخش زیادی از باغات شهرستان فریدونشهر شده است.
کد خبر: ۳۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 08 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، علی‌رضا اصلانی با بیان اینکه سرمای بهاری موجب خسارت شدید به باغات شهرستان فریدونشهر شده است، اظهار کرد: این نوع سرمازدگی که از نوع سرمازدگی انتقالی یا جبهه‌ای است در اثر عبور ناگهانی یک توده هوای سرد بر روی منطقه به وجود آمد که سبب کاهش درجه حرارت هوا به منهای پنج درجه شد و این امر موجب خسارت جبران‌ناپذیر به باغداران منطقه شده است.

وی با اشاره به این مطلب که در سالیان اخیر به ندرت شاهد چنین توده هوای سردی در این فصل بوده‌ایم، افزود: به علت استقرار این توده هوای سرد همراه با وزش باد متاسفانه بیش از 30 درصد مزارع گندم، 20 درصد از مزارع جو و 40 درصد از مزارع یونجه دچار خسارت شدیدی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر با اشاره به خسارت 60 درصدی باغات و مزارع ناشی از برف پاییزی در سال گذشته که موجب شکستگی بسیاری از درختان منطقه شد، ادامه داد: متاسفانه این دو اتفاق، خسارت جبران‌ناپذیری را به باغات و مزارع شهرستان فریدونشهر وارد کرده که امیدواریم با مساعدت دولت، بخشی از خسارت را جبران کنیم.

وی ضمن تاکید بر تلاش اداره جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر برای جبران خسارت و کاهش مشکلات به وجود آمده اضافه کرد: همه باغداران و کشاورزان باید نسبت به بیمه کردن محصولات و مزارع خود اقدام کنند تا در چنین شرایطی امکان جبران بخشی از خسارت­‌ها باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار