تابناک: درحال حاضر بیش از یکهزار و ۶۰۰خانواده در استان اصفهان در انتظار دریافت نوزاد از بهزیستی هستند،این درحالیست که تنها کودکان معلول به بهزیستی تحویل می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 05 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، از یک سو فقر و نداری سبب افزایش بچه های بی سرپرست شهر در بهزیستی می شود و از سوی دیگر خانواده ای سالهای سال در انتظار شنیدن صدای یک بچه در کانون خانواده خود است.

این موضوع که از سویی یک آسیب اجتماعی و از سوی دیگر زمینه ساماندهی فرزندان بی سرپرست را از طریق عهده دار شدن سرپرست یک فرزند از سوی خانواده هایی که با مشکل فرزندآوری روبرو هستند، ایجاد کرده است آسیب های بسیاری را به جامعه شهری وارد ساخته است.

بهزیستی استان اصفهان اعلام می کند که در گذشته فرزندان بی سرپرست تا فرزندانی که به هر دلیلی از سوی خانواده خود نگهداری نمی شدند به بهزیستی سپرده می شد و بهزیستی نیز از این راه، خانواده هایی را که دارای فرزند نبودند را صاحب بچه می کرد.

یا یکی از راه های جالب که سعید صادقی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به آن اشاره داشته است این بود که در گذشته و در اصفهان، خانواده هایی که از عهده نگهداری از فرزندان خود برنمی آمدند فرزند خود را به زیارتگاه علامه مجلسی اصفهان می آوردند و خانواده هایی هم که طالب فرزند بودند، در همان جا عهده دار سرپرستی این بچه می شدند و از همین راه کمتر بچه ای بدون سرپرست باقی می ماند.

اما کم کم و با گذشت زمان، سپردن فرزندانی که خانواده آنها قادر به نگهداری از آنها نیستند رنگ و روی خرید و فروش به خود گرفت.

در حال حاضر یکی از آسیب های جدی اصفهان در این موضوع، خرید و فروش بچه است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در این خصوص، خرید و فروش فرزندان را از آسیب‌های موجود در استان اصفهان دانست و گفت: با توجه به رشد این آسیب گزارش‌هایی را نیز به دستگاه قضایی ارسال کرده و خواستار رسیدگی بوده‌ام.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و ۶۰۰ خانواده در استان اصفهان در انتظار دریافت نوزاد از بهزیستی هستند، ادامه داد: این در حالی است که تنها کودکان معلول به بهزیستی تحویل می‌شوند.

گفتنی است اغلب این موارد از سوی خانواده هایی که یکی از اعضا به خصوص پدر و مادر درگیر مشکل اعتیاد است روی می دهد چراکه فروش بچه به خانواده های پولدار یکی از راه های کسب درآمد برای چنین خانواده هایی است.

در حال حاضر بهزیستی نیز قادر به ساماندهی این وضعیت نیست چراکه انجام چنین معاملاتی با رضایت طرفین صورت می گیرد و تنها در صورتی دولت می تواند با این امر مقابله نماید که شکایتی از سوی فرد صورت گیرد.

با این وجود مدیرکل بهزیستی اعلام کرده است که از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری این موضوع است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار