عرضه آپارتمان های میلیاردی در محله‌های لوکس اصفهان چه وضعیتی دارد؟
تابناک: امسال در میان محله‌های لوکس اصفهان نیز سه محله آذر، مردوایج و چهارباغ بالا در بازار فروش آپارتمان فعالیت زیادی داشتند، به‌ طوری که در مقایسه با سایر محله‌های لوکس این سه از نظر عرضه آپارتمان رکوردار هستند.
کد خبر: ۲۷۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 09 August 2016
تابناک اصفهان: عرضه‌ مسکن در تابستان امسال به اوج خود طی سال‌های گذشته رسیده است. هر روز تعداد زیادی آپارتمان با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند که معمولا در محله‌های ارزان‌قیمت آپارتمان‌فروشی بیشتری نیز وجود دارد، ولی امسال در میان محله‌های لوکس اصفهان نیز سه محله آذر، مردوایج و چهارباغ بالا در بازار فروش آپارتمان فعالیت زیادی داشتند، به‌ طوری که در مقایسه با سایر محله‌های لوکس این سه از نظر عرضه آپارتمان رکوردار هستند. البته این سه محله از نظر میزان عرضه، مشخصات آپارتمان ‌های فروشی و ... تفاوت زیادی با هم دارند، با این حال برای خرید آپارتمان در این سه منطقه اکنون شرایط خوبی حاکم است.

 آذر
بررسی‌ها نشان داد که تعداد زیادی از مردم شهر اصفهان حتی خبر ندارند که آذر محله‌ای لوکس است، ولی در مدت مورد تحقیق80درصد از آپارتمان‌هایی که در این محله برای فروش قرار گرفته‌اند قیمتی بیشتر از  یک میلیارد تومان داشتند و تنها 20درصد از آپارتمان ها با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان عرضه شده‌اند که در میان آنها نیز بیشتر آپارتمان‌ها بالاتر از 750میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.اما آپارتمان‌های این منطقه متراژ و طول عمر نسبتا بالایی دارند که در  بیشتر مواقع طول عمر  و متراژ به ترتیب به بیشتر از  پنج سال و 150 مترمربع می‌رسد. بدین ترتیب میانگین متراژ آپارتمان‌های فروشی در محله آذر نسبت به سه محله دیگر بیشتر است، ولی از نظر عمر در رده میانی قرار  می‌گیرد.

مرداویج
مرداویج مشهور‌ترین محله لوکس اصفهان است که آپارتمان‌های فروشی در آن طی مدت مورد بررسی شباهت زیادی با محله آذر دارد. در این محله دقیقا 80 درصد از گزینه‌ها قیمتی بیشتر از یک میلیارد تومان دارند و  20 درصد باقی مانده نیز  با قیمتی کمتر  از  999میلیون تومان عرضه می‌شوند، با این حال اطلاعات جامعه آماری نشان می‌دهد آپارتمان‌های فروشی این دو محله دو تفاوت بزرگ از نظر قیمت دارند؛ اول اینکه 70 درصد از آپارتمان‌های میلیاردی مرداویج بیشتر از دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند و در ادامه آپارتمان‌های ارزان نیز  معمولا نرخی کمتر از 700 میلیون تومان دارند که براساس آن می‌توان گفت آپارتمان‌های فروشی در مرداویج  در بازه قیمتی بزرگ تری از  آذر  و حتی چهارباغ بالا جای می‌گیرد. البته ناگفته نماند که میزان عرضه آپارتمان در این محله از هر دو منطقه دیگر کمتر است.
متراژ  آپارتمان‌های فروشی مرداویج نیز  نسبتا بزرگ ارزیابی می‌شود، ولی طول عمر آنها  از سه محله دیگر بیشتر است. مردوایج اکنون آپارتمان‌های فروشی دارد که حتی از 25 سال نیز  بیشتر عمر کرده‌اند، ولی بیشتر آنها مورد ترمیم‌های جدی قرار گرفته‌اند تا ظاهر  آپارتمان به هیج وجه قدیمی ساخت جلوه نکند.

 چهارباغ بالا
قیمت‌ آپارتمان‌ در محله چهارباغ بالا طی بسیاری از بازه‌های زمانی بیشتر از دو محله آذر و مرداویج است، ولی در این بازه مورد بررسی تنها  59 درصد از کل آپارتمان‌های فروشی این منطقه قیمتی بیشتر از یک میلیارد تومان داشتند. قیمت این آپارتمان‌ها در ماه گذشته به دو میلیارد تومان نرسید که با این حساب گران‌ترین آپارتمان‌های این سه محله در مرداویج قرار دارد.از طرفی 31 درصد باقی مانده از آپارتمان‌های فروشی نیز  هرچند قیمتی میلیاردی ندارند، ولی حداقل قیمت آنها 4000 میلیون تومان است و در بازه قیمتی کمتر از  یک میلیارد تومان پخش شده‌اند، به همین دلیل عده‌ زیادی از متقاضیان همیشه به بازار مسکن این محله مراجعه می‌کنند تا شاید به صورت شانسی یک آپارتمان ارزان پیدا کنند. تعداد آپارتمان‌های فروشی این محله از آذر و مرداویج به مراتب بیشتر است و نکته جالب عمر نسبتا کم آپارتمان‌های میلیاردی در این محله است. درحالی که طی مدت مورد بررسی آپارتمان‌های فروشی آذر  و مرداویج بیشتر از هشت سال عمر دارند، در محله چهارباغ بالا حتی آپارتمان نوساز نیز برای فروش قرار گرفته‌است که متراژ آنها بین 120 تا 250 متر مربع است. اما تفاوت دیگر آپارتمان‌های فروشی در چهارباغ بالا، قرار گرفتن این واحدها در مجتمع‌های مسکونی بزرگ است. آپارتمان‌های این محله بیشتر  در مجتمع مسکونی قرار  دارند که به همین دلیل دارای بیشترین امکانات و تجهیزات ممکن هستند. البته در این صورت قیمت نگهداری از آپارتمان نیز بیشتر می‌شود. مشخصات تعدادی از آپارتمان‌های فروشی در این سه محله به صورت جدول زیر است: 
محله    متراژ (مترمربع)    سن‌بنا(سال)    طبقه    تعداد خواب    قیمت (تومان)
آذر    190    10    1    3    1 میلیارد و 430 میلیون
آذر    180    8    1    3    1 میلیارد و 500 میلیون
مرداویج    140    25    2    3    2 میلیارد
چهارباغ بالا    170    نوساز    5    3    1 میلیارد و 200 میلیون
چهارباغ بالا    220    کمتر از 5    4    3    1 میلیارد و 800 میلیون
چهارباغ بالا    130    8    1    3    780 میلیون


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار