میراث فرهنگی فقط اخطار می دهد؟!؛
تابناک: وقتی این برج در مالکیت شخصی این کشاورز قرار دارد و وی هم نه تنها تاکنون اقدام به بازسازی نکرده، بلکه اقدام به تخریب بخش های دیگر آن هم کرده بود، آیا احتمال دارد میراث فرهنگی مردم که اکنون در زمین یک کشاورز قرار گرفته، حفظ و بازسازی شود؟!.
کد خبر: ۲۷۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 01 August 2016

تابناک اصفهان: چند روز پیش عکسی از تخریب برج کبوتر درچه در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که البته چند روز بعد جزینی، رئیس شورای شهر درچه گفت: به کمک شبکه های اجتماعی از تخریب کامل این بنای تاریخی جلوگیری شد.

اما مسئله تخریب برج کبوتر درچه به سال گذشته بازمیگردد که یک کشاورز به دلیل قرار گرفتن این برج در زمین کشاورزی خود برای افزایش وسعت زمین زراعی بخشی از برج کبوتر درچه را تخریب کرد!.

این اقدام کشاورز درچه ای با واکنش مسئولان شهرداری و میراث فرهنگی مواجه شد و از تخریب کامل آن جلوگیری شد.

کشاورز درچه ای که از تاریخی بودن این برج اظهار بی‌اطلاعی کرده بود بعد از اخطار میراث فرهنگی، ملزم به بازسازی بخش‌های تخریبی برج درچه شد که البته عکس‌هایی که این روزها از این برج در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود نشانه‌ای از بازسازی این برج ندارد!.

اما از سویی میراث فرهنگی مصر است که این برج باید با هزینه کشاورز درچه ای بازسازی شود چراکه این برج در ملک شخصی وی قرار گرفته است.

با همه این اوصاف، مسئله مهمی که در این بین وجود دارد چگونگی بازسازی این بنا توسط این کشاورز است و این سوال مطرح می شود که آیا این بنای تاریخی با نظارت میراث فرهنگی بازسازی می شود یا این کشاورز درچه ای قرار است با روش خود، اقدام به بازسازی این برج کند؟!.


از سوی دیگر وقتی این برج در مالکیت شخصی این کشاورز قرار دارد و وی هم نه تنها تاکنون اقدام به بازسازی نکرده، بلکه اقدام به تخریب بخش های دیگر آن هم کرده بود، آیا احتمال دارد میراث فرهنگی مردم که اکنون در زمین یک کشاورز قرار گرفته، حفظ و بازسازی شود؟!.

آیا میراث فرهنگی توان خرید زمین کشاورز این شهروند درچه ای و محافظت از این بنای تاریخی چند صدساله را ندارد و قرار است تنها به اخطار و نظارت در این خصوص اکتفا کند؟!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار