تابناک بررسی می کند/در پی انتصاب معاون گردشگری میراث فرهنگی
تابناک: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز و فروردین ماه استان اصفهان یکی از استان هایی است که با سیل عظیم گردشگر و مسافر مواجه می شود، از همین رو در چند ماه اخیر همواره یکی از انتقاداتی که به میراث فرهنگی وارد می شد، عدم حضور یک سرپرست برای معاونت گردشگری این سازمان است، که امروز بالاخره حمید امینی، معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی با حفظ سمت به عنوان معاون گردشگری انتخاب شد. انتخابی که شاید از سر رفع تکلیف باشد.
کد خبر: ۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷ 18 January 2015
 
به گزارش تابناک، استان اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در زمینه گردشگری داخلی و خارجی به شمار می‌‌آید اما در سال‌های گذشته ساماندهی درستی در این زمینه انجام نگرفته است و سبب شده استان اصفهان نتواند حرف زیادی در این عرصه مطرح کند.
 
فریدون اللهیاری، امروز در گفت‌وگو فارس پیرامون  تعیین تکلیف معاونت گردشگری این نهاد گفت: معاونت گردشگری یکی از مهم‌ترین معاونت‌ها برای ما به شمار می‌آید و از همین رو طولانی شدن فرآیند انتخاب فردی دراین سمت کمی برای ما غیر قابل پیش‌بینی بود.

وی با بیان اینکه در این روند انتصاب فردی برای این سمت هیچ مشکلی وجود نداشته است، بیان کرد: ما فرد مورد نظر خود را معرفی کرده‌ایم، اما چون این فرد باید از دستگاه‌های دیگری به سیستم ما منتقل شود؛ این فرآیند طولانی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به آغاز به کار ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان افزود: برای پیشبرد کارها در این حوزه به طور موقت سرپرستی این معاونت، به معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث فرهنگی یعنی حمید امینی محول شد.در استان‌های‌ کوچک‌تر این دو معاونت یکی هستند و تنها در استان‌های بزرگ به صورت مجزا ادامه کار می‌دهند.

وی با اشاره به سوابق حمید امینی در معاونت گردشگری کشور گفت: آشنایی وی با مباحث گردشگری تا زمان آغاز به کار معاونت گردشگری، تا حدودی خیال ما را از این بابت آسوده می‌کند.آشنایی به مباحث بین‌المللی و داخلی گردشگری یکی از معیارهای انتخاب معاونت گردشگری استان اصفهان است.

پیش از این مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان اصفهان با حفظ سمت به عنوان معاون گردشگری استان اصفهان نیز به کار مشغول بود که شاید یکی از مهم ترین دلایل فعال نبودن این معاونت هم همین موضوع بود.

در سال‌های اخیر این معاونت، مدیریت خوبی را تجربه نکرده است، امید می‌رود با معرفی فرد جدیدی در این سمت، وضعیت گردشگری استان اصفهان با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود، پیشرفت بیشتری داشته باشد. با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به ایام نوروز و بهار هستیم حضور فرد لایق در این معاونت می تواند سرمایهمناسبی را برای استان اصفهان ایجاد کند.
 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار