تابناک: يك عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان با بیان اینکه باید معاونت اقتصادی در شهرداری اصفهان تشکیل شود، گفت: با تشكيل اين معاونت از توانایی افراد متخصص و مجرب در حوزه اقتصادي استفاده می‌شود.
کد خبر: ۲۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 18 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامحسين صادقيان امروز (شنبه) در جلسه علني شوراي شهر با بيان اينكه جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي برای توسعه زير ساخت‌هاي حمل و نقل عمومي و تفريحات سالم در شهر اصفهان ضروری است، اظهار كرد: از ابتداي شروع دوره چهارم شوراي‌هاي اسلامي يكي از درخواست‌ها و تاكيدات اعضای شورا تشكيل معاونت اقتصادي در شهرداري اصفهان است.

وي با بيان اينكه هدف از تشكيل اين معاونت استفاده از افراد متخصص و مجرب در حوزه اقتصادي است، افزود: استفاده از ديدگاه‌ها و پتانسيل‌هاي جديد در شناسايي و عملياتي كردن روش‌هاي جديد تامين منابع سالم در حوزه شهرداري موثر است.

اين عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بيان اينكه امروزه جذب سرمايه گذاري مشاركتي داخلي و خارجي در توسعه زير ساخت‌هاي حمل و نقل عمومي و تفريحات سالم در شهر اصفهان الزامي است، ادامه داد: در شهرداري‌هاي شهرهاي هم طراز مانند شيراز، مشهد و تبريز معاونت اقتصادي تشكيل شده است .

صادقيان تصريح كرد: از شهردار خواستاريم هر چه سريع‌تر نسبت به ايجاد اين معاونت اقدام کند.

درآمد ۱۶ میلیارد تومانی شهرداری از سفرهای نوروزی

هم‌چنين، رييس ستاد تسهيلات نوروزي اصفهان با بيان اينكه همواره برنامه ريزي‌هاي لازم براي ستاد تسهيلات سفر در استان اصفهان پس از پایان سفرهای نوروزی برای سال بعد در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار كرد: شهرداري اصفهان به صورت مستقيم و غير مستقيم بيش از يك هزار نيرو را براي ارايه خدمات به مسافران نوروزي بكار گرفته بود.

محسن رنجبر ادامه داد: با توجه به ساماندهی مسافران در بخش‌های مختلف در سال جاری برخلاف سال‌های گذشته که افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مسافران را داشتيم، در نوروز ۹۴ با کاهش ۱.۸ دهم درصدی ورود مسافر به اصفهان مواجه شديم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۵۴۴ هزار و ۵۱۷ نفر در مدارس آموزش و پرورش استان اسکان یافتند، اضافه كرد: بر اساس آمار ارایه شده اسکان مسافران در مدارس استان نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی با بيان اينكه ۵۸۵ هزار و ۳۸۴ نفر در منازل استیجاری اسكان داده شدند، افزود: در خوابگاه‌های دانشجویی نیز ۱۴ هزار و ۶۷ نفر اسکان داده شدند.

رنجبر با بيان اينكه درآمد شهرداري اصفهان از سفرهاي نوروزي در سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است، خاطر نشان كرد: در سال جاری درآمد شهرداری افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است و با وجود کاهش مسافران در شهر اصفهان، شهرداری اصفهان در سال جاری درآمد ۱۶ میلیارد تومانی از سفرهای نوروزی داشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار