تابناک: رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: از سال 90 تاکنون هیچ بودجه‌‌ای برای شوراهای اصفهان تخصیص نیافته است.
کد خبر: ۲۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 12 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، عبدالله کیانی ظهر امروز در جمع معاونان ستادی دبیرخانه اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها برگزار شد، با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: باید تمامی شوراها، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی بررسی کنند که چه اندازه در تحقق شعار سال موفق عمل کرده و چه اندازه توانسته‌اند در بهبود وضعیت اقتصادی مردم دخیل باشند.

وی با اشاره به جایگاه شوراها در قوانین کشور، افزود: نخستین قانون شوراهای محلی مصوب 1358 شورای انقلاب بوده که تا آخرین اصلاحیه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها هرچه قانون اصلاح کرده از حوزه اختیارات و عمل شوراها کاسته شده است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برخی از اختیارات در این مسیر حذف شده است، تصریح کرد: دولت‌ها باید تا سر حد امکان از دخالت در اموری که توسط مردم می‌تواند انجام شود، خودداری کنند.

وی ادامه داد: وظیفه دولت ریل‌گذاری و ایجاد بستر حقوقی و قانونی مناسب و انجام نظارت است و باید با توانمندسازی نهادهای مردمی و توسعه مشارکت‌های اجتماعی جامعه را رشد دهند و انجام امور را به مردم واگذار کنند.

کیانی اضافه کرد: یکی از عرصه‌هایی که با کمال تأسف با وجود تأکیدات فراوان مغفول واقع شده است، توجه به مدیریت واحد شهری است.

وی در ادامه به کار تیمی، همدلی و همزبانی در شورای اسلامی شهر اشاره و بیان کرد: توجه به رویه‌های قانونی، تشکیل کارگروه‌ها، کمیسیون‌های شورا، انجام نظارت‌های قانونی بر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بررسی علمی و مسائل و مصوبات باید در شوراها تقویت شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: زمانی که مسائل و اختلاف‌نظرها به بیرون سرایت می‌کند اختلاف‌ها تشدید و مسائل پیچیده می‌شود و شوراها باید اهداف خود را واضح‌تر و افق‌های دید و آینده‌نگری را توسعه دهند.

وی بیان کرد: از سال 90 تا کنون هیچ بودجه‌‌ای برای شوراهای شهرستان تخصیص نیافته و شوراهای شهرستان برای پرداخت حق‌الجلسه نیز دچار مشکل هستند.

کیانی در پایان اضافه کرد: افزایش دو سویه تعاملات شوراهای اسلامی با نمایندگان و سایر مسئولان شهرستانی و استانی بسیار قابل اهمیت است و درخواست می‌شود در سالی که سال همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده شوراها به عنوان بازوی فکری قوی و قدرتمند به راه توسعه و رفاه و آرمش مردم کمک کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار