امام جمعه کاشان:
تابناک: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اختلاف، هیاهو، درگیری، متهم کردن یکدیگر و منازعات و مناقشات را برای کشور سم دانست و گفت: کشور را نمی توان این گونه اداره کرد.
کد خبر: ۱۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 22 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز یکشنبه در دیدار با مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان به مناسبت آغاز سال جدید، تاکید کرد: باید با انسجام، اتحاد، تفاهم، برادری، برابری، تواضع و اوصافی که قرآن برای امت اسلامی تبیین کرده است، دشمنان را در توطئه ها ناکام گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر همه تشکلها، گروه ها، احزاب و جریانات بر اساس معیارهای اسلام، انقلاب، امام راحل، قانون اساسی و رهبر معظم انقلاب عمل کنند هیچ مشکلی کشور را تهدید نخواهد کرد و اگر مشکل خارجی نیز بخواهد تهدیدی باشد از خودی ها وارد می شود چون به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد.

آیت الله نمازی حساب گروه ها، تشکل ها و جریانها را با مردم شریف ایران جدا دانست و تصریح کرد: مردم کاری ندارند و نگاهشان به تدابیر و پیروی از مقام معظم رهبری، علما و مراجع است.

وی با بیان اینکه حزب و گروه در ایران اسلامی جایگاهی ندارد و مانند اروپا نیست که با احزاب اداره شود، گفت: اسلام احتیاج به گروه ندارد بلکه نیاز به امت دارد و در اسلام دو مولفه امامت و امت و حزب خدا، دیگر حزبی وجود ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: احزابی که در قانون اساسی نیز آمده باید درست تعریف و تفسیر شوند و همه باید برای اجرای احکام اسلامی دست به کار شوند نه اینکه اجتهاد کنند.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: احزاب در صورتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه دارند که همه برای احیای اسلام بسیج شوند نه اینکه بگویند خواسته ما این است که فلانی، رییس جمهور یا وزیر بشود.

آیت الله نمازی با بیان اینکه ما در محاصره کامل دشمنان اسلام هستیم ، گفت: باید با زمان شناسی و موقعیت شناسی، نظام، کشور، انقلاب و امت را فدای فهم خود نکنیم.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حضرت علی بن موسی بن رضا (ع) را حکمیانه، باصلابت و قاطعانه خواند و تاکید کرد: همه باید مطیع و پیرو ولایت مطلقه فقیه باشیم.

وی با توجه به شرایط منطقه ای، بین المللی و جهانی افزود: این شرایط نیاز به توصیف و تذکر ندارد و همه آگاهند که امروز در دنیا و در اطاق فکر استکبار جهانی و صهیونیست ها چه می گذرد، بنابر این باید با همت مضاعف در حال آماده باش کامل باشیم.

وی تاکید کرد: هدف همه دشمنان اسلام، ملت ایران است و با ملت های دیگر تا زمانی که برای احیای اسلامی اقدامی نکرده باشند، کاری ندارند.

آیت الله نمازی گفت: هم اکنون صهیونیست ها و آمریکایی ها با کشورهایی که خاموش هستند مانند عربستان هیچ کاری ندارند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی و صهیونیستها با ایران و کشورهایی مانند عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین و لبنان دشمنی دارند.

نمانیده ولی فقیه و امام جمعه کاشان یادآوری کرد: باید در این ایام که متعلق به حضرت صدیقه زهرا (س) است با امام زمان (عج) عهد ببنیدیم که سخن، کلام و اقدامی جز برای رضای خدا بر زبان نرانیم و انجام ندهیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار