تابناک: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با تعطیلات نوروز را به فال نیک گرفته و از خداوند می خواهیم احوالمان را به حالات فاطمی تغییر دهد.
کد خبر: ۱۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 21 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پس از تحویل سال نو، در پیام نوروزی خود حلول سال 1394 را به عموم مردم ایران تبریک گفت و افزود: همانطور که حضرت زهرا (س) برای همه جهان الگو هستند ملت ما نیز باید به گونه ای عمل کنند که برای همه ملت های جهان الگو باشند و امسال بهترین فرصت برای شروع تغییرات اساسی در اخلاق فردی و اجتماعی ماست.

وی یادآوری سنت و سیره رسول خدا (ص) و حضرت فاطمه (س) را از محاسن این تقارن برشمرد و گفت: در سال جدید به دنبال عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری عمل کردن به پیام رهبری در سال 1394 را بر مردم و مسوولان لازم دانست و اظهار کرد: سعی کنیم امسال به دور از ظواهر و شعار به دنبال عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی به پیامی از حضرت زهرا (س) اشاره و تصریح کرد: فاطمه زهرا (س) سه چیز از جمله تلاوت کتاب خدا، انفاق در راه خدا و نظر به صورت رسول خدا (ص) را از دنیا دوست داشتند.

آیت الله طباطبایی نژاد توصیه کرد: همه مومنان پیام بانوی دو عالم را سرلوحه فعالیت های خود در سال 1394 قرار دهند و حداقل در طول روز یک صفحه از قرآن را تلاوت کنند.

وی به فواید قرائت قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند به پیامبر اکرم (ص) که قرآن ناطق است دستور می دهند پاسی از شب را به قرائت قرآن بپردازد که این امر نشان از آن دارد که تلاوت قرآن فقط برای آموختن مضامین آن نیست بلکه برای تقرب و نزدیکی به پروردگار است.

نماینده ولی فقیه در استان به همگان و به ویژه جوانان هشدار داد: استکبار جهانی به دنبال دور کردن مسلمانان به ویژه جوانان از قرآن و نماز است لذا باید مراقب باشید و با انس هر چه بیشتر با قرآن کریم این نیرنگ را خنثی کنید.

وی جامه عمل پوشاندن به سخن حضرت زهرا (س) را بهترین راهکار برای مقابله با دسیسه های دشمنان و استکبار جهانی دانست و گفت: تمسک به قرآن و نماز و انفاق در راه خدا توصیه های حضرت زهرا (س) برای دوری از گناه است.

آیت الله طباطبایی با تأکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه تصریح کرد: نوروز آیین ها و رسوم خوب و پسندیده ای دارد که از آن جمله دید و بازدید و صله رحم است، لیکن باید هدفمند و با برنامه باشد.

وی تاکید کرد: در دید و بازدید های خود مشکلات دوستان و خویشان خود را جستجو و در جهت رفع آن ها و رضای خدا تلاش کنید.

وی افراز امیدواری کرد: در سالی که با نام و یاد حضرت زهرا (س) آغاز می شود، سبک زندگی خود را بر سیره آن بانوی بزرگوار منطبق کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار