میزان ورود گردشگران نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته 2.5 برابر شده است و طی یک سال گذشته مقامات عالی‌رتبه کشورهای مختلف برای شناسایی پتانسیل‌های این استان به اصفهان سفرکرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰ 28 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسول زرگر پور در دیدار داوید اوساپاشویلی رئیس مجلس گرجستان، بابیان اینکه در استان اصفهان خرده‌فرهنگ‌های مختلف از ارامنه، گرجی‌ها و ... زندگی مسالمت‌آمیزی را در کنار هم دارند، اظهار کرد:‌ پیروان ادیان مختلف در اصفهان به‌راحتی می‌توانند مراسم‌های مذهبی خود را برگزار نمایند.

استاندار اصفهان به گرجی‌زبانان ساکن فریدون‌شهر اشاره و اظهار کرد: مسئولان و نمایندگان شهرستان فریدون‌شهر از گرجی‌زبانان هستند و امکانات برای رفاه این افراد در این منطقه فراهم‌شده است.

زرگر پور به بیان ویژگی‌ها و پتانسیل‌های بالای شهر اصفهان پرداخت و اظهار کرد: اصفهان در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و گردشگری در جایگاه‌های اول و دوم کشور قرارگرفته است و می‌تواند در زمینه‌های مختلف ازجمله صنعت و بازرگانی با کشور گرجستان همکاری داشته باشد.

استاندار اصفهان به وجود آثار و بناهای تاریخی و پتانسیل‌های بالای گردشگری اصفهان اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید و ارتباط با کشورهای مختلف، میزان ورود گردشگران نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته 2.5 برابر شده است و طی یک سال گذشته مقامات عالی‌رتبه کشورهای مختلف برای شناسایی پتانسیل‌های این استان به اصفهان سفرکرده‌اند.

وی خواستار حضور بازرگانان و صنعتگران کشور گرجستان در اصفهان شد و گفت: این افراد می‌توانند با حضور در اصفهان از ظرفیت‌های بالای این استان مطلع شوند و همچنین ظرفیت‌های کشور خود را به بازرگانان و صنعتگران اصفهان منتقل نمایند.


وی خواستار حضور بازرگانان و صنعتگران کشور گرجستان در اصفهان شد و گفت: این افراد می‌توانند با حضور در اصفهان از ظرفیت‌های بالای این استان مطلع شوند و همچنین ظرفیت‌های کشور خود را به بازرگانان و صنعتگران اصفهان منتقل نمایند.

زرگر پور وجود جاذبه‌های گردشگری در اصفهان و گرجستان را از دیگر محورهای ارتباطی بین دو کشور عنوان کرد و اظهار کرد: اصفهان آمادگی دارد که از تورلیدرهای گرجستان برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان دعوت به عمل آورد که این امر در رونق گردشگری بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

استاندار اصفهان خواستار برگزاری هفته‌های فرهنگی اصفهان در تفلیس شد و گفت: برگزاری هفته‌های فرهنگی با حضور هنرمندان و صنعتگران می‌تواند در شناسایی و انتقال فرهنگ این استان به مردم گرجستان مؤثر باشد.

ارئیس مجلس گرجستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان و سفر به شر ستان فریدونشهر گفت: خوشحالم که گرجی‌های مقیم در این شهرستان با گذشت صدها سال همچنان هویت خود را حفظ کرده‌اند.

داوید اوساپاشویلی از امکانات فراهم شده از سوی دولت ایران برای هموطنان گرجی تشکر کرد و گفت: امیدوارم که مردم گرجی‌زبان فریدونشهر پل ارتباطی برای توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی باشند.

وی آمادگی کشورش را برای توسعهٔ روابط دو جانبه اعلام نمود و اظهارداشت: کشور گرجستان برای افزایش همکاری‌ها و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود آمادگی کامل دارد و این همکاری‌ها از سوی دولت و مجلس پشتیبانی خواهد شد.

داوید اوساپاشویلی بابیان اینکه همکاری‌های دو جانبه باید هرچه سریع‌تر اجرایی گردد، افزود: صرفنظر از ملاقات و گفتگوهای صورت گرفته در تهران، علاقمند به همکاری و ارتباط مستقیم با اصفهان هستیم و همکاری و تعاملات ایران و گرجستان و به ویژه اصفهان به صورت تنگاتنگ ادامه می‌یابد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار