تابناک: آب رودخانه زاینده‌رود بامداد امروز–یکشنبه 24 اسفند ماه- از محل سد بسته شد.
کد خبر: ۱۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱ 15 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نماینده کشاورزان و حق آبه داران بخش جلگه اصفهان با اعلام این خبر گفت: آب رودخانه برای کشت شرق اصفهان در نیمه فرودین سال 1394 باز می‌شود.

فتح الله دهقانی افزود: اوایل امسال میزان آب کشت پاییزه شرق توسط وزیر نیرو حدود 400 میلیون متر مکعب به تصویب رسید که در مرحله اول یعنی آبان ماه 140 میلیون متر مکعب آن اعطا شد.

وی با بیان اینکه میزان آب مرحله دوم حدود 260 میلیون متر مکعب درسال است، افزود: قرار بود این میزان در فروردین سال آینده داده شود، اما با توجه به بارش‌های اندک و تشنگی غله کشت شده حدود 65 میلیون متر مکعب از آب این مرحله در چهار اسفند ماه امسال برای مدت 20 روز باز شد.

نماینده کشاورزان بخش جلگه گفت: آب رودخانه دوباره برای کشت شرق اصفهان در نیمه فرودین سال 1394 باز می‌شود و طبق محاسبات روز 17 فروردین به مزارع این منطقه می‌رسد که این امر طبق توافقات بین مسوولان و صنف کشاورزان رخ داده است.

دهقانی با اشاره به 25 هزار هکتار زمین زراعی بخش جلگه، خاطر نشان کرد: امسال با بازگشایی زنده‌رود حدود 10 هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو رفت، اما متاسفانه به دلیل بروز نوسانات ناشی از برداشت آب در بالادست این بخش، تنها حدود 15 درصد اراضی جلگه در اسفند ماه آبیاری نشد.

وی تاکید کرد: قرار است که جریان آب در بستر رودخانه برای ایام نوروز اندک باشد که این امر مورد اعتراض کشاورزان قرار گرفته زیرا معتقدند اگر آب برای زراعت محدود است چرا آن را در بستر جاری می‌کنید و برای آبیاری به شرق نمی دهید؟!

نماینده حق آبه داران بخش جلگه شهرستان اصفهان، اظهار امیدواری کرد در سال آینده کشاورزان سختی کشیده این منطقه شیرینی برداشت خرمن محصول خود را بچشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار