ماسوری:
تابناک: مدیر کل راه آهن استان اصفهان گفت: با اجرای پروژه های راه آهن دو خطه زرین شهر - میبد و میبد - محمدیه علاوه بر اشتغالزایی، بار ترافیکی جاده های استان کاهش می یابد.
کد خبر: ۱۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸ 14 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن استان اصفهان حسن ماسوری اعلام کرد: کار اجرایی این دو پروژه با اعتبار پنج هزار و 700 میلیارد ریال در سال آینده آغاز می شود.

مدیر کل راه آهن اصفهان، سرمایه گذاری در بخش ریل را بازگشت مطمئن سرمایه دانست و اظهار کرد: سوق دادن جمعیت مسافر و بار از جاده به سمت ریل به سود جامعه است.

ماسوری تاکید کرد: صنعت حمل و نقل ریلی با برخورداری از مزایایی مانند ایمنی بالا، صرفه جویی در مصرف انرژی، حمل و نقل انبوه بار و مسافر و کاهش آلاینده های زیست محیطی این ظرفیت را دارد تا به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی با توسعه ترانزیت کالا و سودآوری بالا، جایگزین فروش منابع نفت شود.

وی برنامه های اجرایی این اداره کل برای سال آینده را احداث ساختمان اداری اداره کل با اعتبار 50 میلیارد ریال، احداث سالن شماره دو انتظار ایستگاه کاشان با اعتبار 50 میلیارد ریال و احداث اسلب تراک ( بتنی کردن خطوط راه آهن) خطوط مسافری ایستگاه اصفهان با اعتبار 25 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، با اجرای خط دوم راه آهن زرین شهر - میبد به طول 300 کیلومتر برای انتقال هفت میلیون تن بار ایجاد می شود و طول خطوط ریلی این استان نیز افزایش خواهد یافت .

خط راه آهن میبد - محمدیه نیز از شرق اصفهان می گذرد زرین شهر در استان اصفهان، محمدیه در استان قم و میبد در استان یزد قرار دارد.

شبکه ریلی استان اصفهان دارای 709 کیلومتر خط اصلی ، 188 کیلومتر خط مانوری، 84کیلومتر خط صنعتی و تجاری و دو هزار و 794 دهانه پل به طول دو هزار و 796 متر است و سالانه یک میلیون و 400 هزار مسافر و 30 میلیون تن بار از طریق خطوط ریلی استان اصفهان جابجا می شود.

این شبکه با توجه به قرار گرفتن در مرکز کشور و کریدورهای شمالی جنوبی و شرقی غربی از اهمیت خاصی برخوردارست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار