تابناک: با وجود شرایط نامناسب آلودگی هوا در هفته های گذشته و آلودگی موجود در هوای سطح شهر، با بارش باران در سطح شهر هوای اصفهان جان دوباره گرفت و مردم اصفهان پس از مدت ها توانستند هوای سالم استنشاق کنند.
کد خبر: ۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲ 17 January 2015
وضعیت هوا اصفهان، در هفته ای که گذشتبه گزارش تابناک، یکی از معضلات مهم شهر اصفهان که به عنوان دغدغه اصلی مردم نیز به حساب می آید، شرایط نامناسب آب و هوای شهر و آلودگی حاکم بر آن است، خوشبختانه در این هفته وضعیت آلودگی هوا در اصفهان بهبود نسبی پیدا کرد و مردم اصفهان توانستند پس از مدت ها هوای بدون آلودگی را استنشاق کنند.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که شاید این آلودگی چند روزی در سطح شهر از بین رفته باشد اما امکان بازگشت آن به سطح شهر وجود دارد. با توجه به تپوگرافی شهری و عدم وجود یک آمایش سرزمینی در استقرار صنایع موجود در استان، آلودگی شهری با یک وارونگی هوا بار دیگر فضای شهر را در بر می گیرد.
البته اگر استفاده از اتوموبیل و موتورسیکلت در این ایام کنترل شود، آلودگی هوا چشم گیر نمی شود.نکته دیگری که در مسئله آلودگی هوا اهمیت ویژه ای دارد، بارش باران است. امسال در طول پاییز و ایام گذشته از زمستان زمین اصفهان چندباری بیشتر رنگ بارندگی را ندید، از همین رو بارش باران در شرایطی که آلودگی هوا به حالت قرمز نرسیده، می تواند از بروز مشکلات آب و هوایی و آلودگی جلوگیری کند.
اصفهانی ها باید در این ایام توجه ویژه ای نسبت به کنترل ترافیک و استفاده از اتوموبیل و موتورسیکلت داشته باشند و تا حد امکان به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، تا به گونه توسط خود مردم کنترل شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار