نماینده سابق مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر:
تابناک: نماینده سابق مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر گفت: هدف اصلی سران طاغوت ترویج ظلم و عادی جلوه دادن آن بوده تا از این طریق بتوانند در مسیر بندگی انسان اختلال ایجاد کنند و نفس انسان را محور زندگی آن قرار دهند، از همین رو اگر کسی اهل ظلم باشد و زیر بار ظلم رود، بندگی خدا را انجام نداده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۶ 16 October 2015

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی مجموعه شهید بهشتی (ره) اصفهان، حجت الاسلام علی سرلک شامگاه گذشته در هیئت انصارالحسین (ع) اصفهان، جریان دین و شکل گیری جهان را بر مبنای قاعده " لا تَظلِم و لا تُظلَم (ظلم نکن و ظلم را هم نپذیر)"عنوان کرد و افزود: اگر کسی نماز بخواند اما اهل ظلم باشد، نظام عالم و آفرینش را درک نکرده است.

وی به حدیث امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه "اگر تمام دنیا را به من بدهند تا دانه‌ای را از دهان موری بستایم هرگز چنین کاری را نمی‌کنم" اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) اساس آفرینش دنیا و هدف اصلی ان را درک کرده بودند و از همین رو از ظلم کردن دوری می جستند چراکه ظلم به نوعی جنگ با هدف آفرینش الهی و قاعده بندگی است.

سران طاغوت به دنبال انحراف در قاعده بندگی هستند

نماینده سابق مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر با بیان این که ظلم به معنای انحراف از مسیر حرکت و سلوک است، اظهار داشت: هدف اصلی سران طاغوت ترویج ظلم و عادی جلوه دادن آن بوده تا از این طریق بتوانند در مسیر بندگی انسان اختلال ایجاد کنند و نفس انسان را محور زندگی آن قرار دهند، از همین رو اگر کسی اهل ظلم باشد و زیر بار ظلم رود، بندگی خدا را انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه ظلم به نفس از نخستین شیوه های ظلم انسان است، ادامه داد: کسی که شرافت را در درون خود لگدمال کرده و به دزدی روی می‌آورد ظالم است البته متأسفانه امروزه مصادیق ظلم تغییر کرده و با قلم، رانت و پارتی در حق مردم ظلم می‌شود.

وقتی حکمت چیزی را نمی دانیم، نباید خالق را متهم کنیم

حجت الاسلام سرلک در بخش دیگری از صحبت های خود، با بیان این که خداوند شکل دهی تمام پدیده‌های دنیا را به صورت کاملا حساب شده انجام داده است، تأکید داشت: در آفرینش ذره‌‌ای باطل جای ندارد و تمام موجودات در نهایت حساب شدگی آفریده شدند و خداوند از آفرینش هیچ چیزی با بی تفاوتی نگذشته است.

وی گفت: خداوند در تمام جهان نهایت زیبایی، علم و قدرت را به کار گرفته اما وقتی به برخی پدیده‌ها توجه نمی کنیم و در تحلیل برخی مسائل دچار پارادوکس و تناقض می‌شویم در حالی که تمام اتفاقات ناگوار مثل زلزله و سیل و بیماری بدون حکمت نبوده و نوعی یک اتفاق خود به خودی نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: خداوند تمام پدیده‌های خود را برنامه ریزی شده و به اصطلاح با حساب و کتاب طراحی کرده پس با توجه به این مسئله اگر فلسفه پدیده‌ای را متوجه نمی شویم نباید خالق را زیر سوال ببریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار