دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان مطرح کرد
تابناک: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: در سال جاری 35 تن مواد مخدر در استان اصفهان کشف شد که این میزان بالا سبب نگرانی برای افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است که به دام اعتیاد گرفتار شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵ 04 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، مصطفی هادی‌زاده ظهر امروز در همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها با اشاره به پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار کرد: جنگ تحمیلی از افتخارات کشور است که جوانان از و مرز و بوم خود دفاع کردند و به پیروزی دست یافتند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد زندانیان مربوط به مواد مخدر افزود: اقدامات مبارزه با مواد مخدر در سال‌های متمادی منجر به این شده که 4 میلیون و 500 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر به زندان بروند و 8 هزار تن مواد مخدر کشف و جمع‌آوری شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تصریح کرد: با تمام تلاش‌هایی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته‌ اما متاسفانه روز به روز شاهد افزایش رشد اعتیاد در جامعه و پیشروی آن در سن کم هستیم.

وی با اشاره به سخن وزیر کشور در رابطه به نگرانی 90 درصدی مردم در رابطه به اعتیاد جامعه ادامه داد: امروزه موضوع اعتیاد در جامعه یکی از مشکلات اساسی و گریبان‌گیر مردم است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان بیان کرد: در جامعه امروز با افزایش اعتیاد در افراد کم‌ سن و افزایش اعتیاد در متاهل‌ها و تحصیل‌کرده‌ها مواجه شده‌ایم که منجر به افزایش مرگ و میر ناشی از اعتیاد در کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه درمان اعتیاد بانوان سخت‌تر از مردان است و بانوان مبتلا به اعتیاد آسیب بیشتری می‌بینند، ادامه داد: افزایش ورود بانوان به مصرف مواد مخدر و مصرف مواد روان‌گردان می‌‌‌‌تواند به دلیل اجبار خانواده و تهدیدات و فشار‌های جامعه باشد که بسیار نگران‌‌‌‌کننده است و شرایط استان اصفهان در این زمینه مطلوب نیست.

هادی‌زاده با اشاره به موقعیت مکانی کشور و همسایگی با کشور افغانستان عنوان کرد: کشور افغانستان با تولید 85 درصدی مواد مخدر و فعالیت تجاری 411 هزار نفر به عنوان پایتخت تولید مواد مخدر در دنیا شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران کشور مطرح دنیا در کشف مواد مخدر است، بیان کرد:‌ در حال حاضر ایران با کشف 85 درصد تریاک و 35 درصد هروئین در زمینه کشف و جمع‌آوری مواد مخدر رتبه نخست دنیا را دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به میزان آگاهی خانواده‌ها در رابطه با مواد مخدر افزود: متاسفانه اطلاعات خانواده‌ها در زمینه مصرف مواد مخدر صفر یا زیرصفر است، از این جهت لازم است به خانواده‌ها کمک کرد تا اطلاعاتشان در زمینه اعتیاد افزایش پیدا کند و به نوعی از پیشروی اعتیاد در کشور جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مواد مخدر فراگیر است و مربوط به قشر یا افراد خاصی نیست، گفت: جوانان ما پس از انگیزه لذت از مصرف مواد مخدر به دلیل کنجکاوی بالا است که به اعتیاد و مصرف روی می‌آورند.

هادی‌زاده ادامه داد: در سال جاری 35 تن مواد مخدر در استان اصفهان کشف شد که این میزان بالا سبب نگرانی برای افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است که به دام اعتیاد گرفتار شده‌اند.

وی یادآور شد: دولت به تنهایی نمی‌تواند به مبارزه با مواد مخدر بپردازد و لازم است همه مردم جامعه اعم از روحانیون، کسبه، دانشجویان، اساتید و فعالان آموزش‌ و پرورش تلاش کنند تا از کاهش سن اعتیاد در جامعه جلوگیری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار