کد خبر: ۱۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ 04 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان، گذشتن از کنار زاینده رود، خصوصا اگر در این روزهای پرآبی آن نیز باشد برای هر اصفهانی لذت خاصی دارد.

بی آبی زاینده رود و شرایط ناخوش آیند اقتصادی حتی حالا که آب نیز برای چند روزی میهمان اصفهان است، تأثیر خود را گذاشته و شرایط نامساعد اقتصادی را برای مردم ایجاد کرده است به گونه ای که حالا سرمشق کودکان اصفهانی از زبان خانواده هایشان شده "زاینده رود آب ندارد و بابا نان، پس از دفتر و کتاب و مداد نیز خبری نیست" و در این بین الگویشان هم چیزی جز صرفه جویی در همه چیز نیست.



این روزها گذشتن از کنار زاینده رود برای آدم به غیر از لذت بردن از هوای بهاری و دیدن زنده رود پر آب، توفیق اجباری دیگری نیز دارد، گذشتن از کنار رود پر آب برایت همراه می شود با التماس های دختربچه و پسربچه های ریزاندامی که لباس های کهنه برتن دارند، پشت سر هم چند نفری می ریزند دورت و از تو می خواهند که لواشک بخری و تو که از این اتفاق شوکه شدی سعی می کنی از جمعشان جدا شوی...




البته این کودکان تنها تکدی گران اصفهان، قطب کشاورزی، صنعت و فناوری‌های نوین کشور نیستند، بلکه اگر در اطراف چهارباغ هم پرسه بزنی غیرممکن است با زنانی مواجه نشوی که کودکانی در دست دارند و التماس می کنند که کمکشان کنی. آن هایی که چه با دلیل و چه بی دلیل کودکانی در دست دارند و تو را به تمام عزیزانت قسم می دهند که پولی هر چند خرد به آن ها کمک کنی.

این ها همه در کنار زنان پیر یا جوان محجبه ای که از ترس آبرو، رویشان را محکم گرفته اند تا شناخته نشوند و تا نیمه های شب در خیابان های مخصوص دور دور گل می فروشند، چیزی نیست.



مهدی آذربایجانی، دبیرشورای اسلامي شهر اصفهان چند هفته پیش در صفحه اینستگرام خود با انتشار عکسی نوشت: " وقتی ساعت 12 شب، در هوای سرد اصفهان در به اصطلاح دور دور گرفتار می شوی تا به منزل برسی؛ خانم مسنی که گل می فروشد و رویش را هم گرفته، پیداست آبرودار است و این از لحن و کلامش هم پیدا است... و کمی آن طرف تر عده ای جوان با اتوموبیل هایی گران قیمت و لوکس مشغول دور درو هستند که احتمالا باباهاشون از پول وام هایی میلیاردی که قرار بوده برای شوهر یا فرزندان این زن اشتغال ایجاد کنند خریدند و البته امروز این وام ها تبدیل شده است به معوق و به زبان امروزی خورده اند و یک آب هم روش... معوقات بانکی حدود 100هزار میلیارد تومان؟؟؟!!! به کجا می رویم؟"





تازه همه این افراد در کنار محله های فقیرنشین اصفهان همانند یک در برابر صد هستند.

مسئولان اما تنها به بعد نامناسبی که این گدایان و تکدی گران برای زیبایی شهر دارند می پردازند، به طور مثال علیرضا نصراصفهانی، نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات موجود در سطح شهر گفت: تکدی‌گری یکی از پدیده‌های زشت در شهر است که با وجود تلاش‌های صورت گرفته همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پدیده تکدی‌گری به صورت شبکه‌ای و با مدیریت افراد سود‌جو چهره شهر اصفهان را مخدوش کرده است، اظهار کرد: افراد سود‌جو نیرو‌هایی را اجیر کرده و آنها را در چهار‌راه‌ها و خیابان‌ها مستقر می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: مقابله با پدیده تکدی‌گری باید با قاطعیت بیشتر و با هدف خشکانیدن سر‌شاخه‌های این گروه‌ها توسط مسئولان متولی امر دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم که مقابله با پدیده تکدی‌گری در اصفهان به صورت جدی دنبال شود، تصریح کرد: همچنین با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و میزبانی از میهمانان نوروزی، باید در این ایام شاهد حضور کمتر این افراد در سطح شهر باشیم.



نکته مهم دیگر این است که این مشکل تنها در شهر اصفهان نیست و شهرستان های دیگر استان که به ظاهر در ردیف شهرستان های پیشرفته استان نیز هستند با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، به طور مثال، چند روزی است در اطراف خیابان 15 خرداد کاشان که یکی از خیابان های مرفه این شهر است، کودکانی برای امرار معاش در کنار خیابان ترازو می گذارند تا افراد خودشان را وزن کنند و در کنار همان ترازوها مشق می نویسند...

و آری این چنین است شرایط عده ای در این استانی که رئیس جمهور آن را قطب کشاورزی، صنعت و فناوری‌های نوین کشور می خواند و برای آب که مهم ترین مشکل آن است به قول فولادگر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تنها چند تأکید مدیریتی می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار