استاد دانشگاه ورسای فرانسه در ديدار با شهردار اصفهان:
تابناک: پرفسور ریچارد اسکوفیه، استاد دانشگاه ورسای فرانسه تاكيد كرد: لازم است تلاش همه جانبه براي تامین جریان دائمی آب در رودخانه زاينده رود به عنوان بخشی از هویت، تاریخ و عامل سرزندگی شهر اصفهان صورت گيرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 28 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، پرفسور ریچارد اسکوفیه در ديدار با شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان حیرت انگیزترین شهر جهان و میدان امام (ره) افزون بر عجایب هفتگانه جهانی در دنیا بی نظیر و اعجاب برانگیز است، گفت: پيشنهاداتي را براي رونق هر چه بیشتر و توسعه پایدار اصفهان دارم.

رئیس دانشکده مردمی معماری ورسای فرانسه، گردشگری را مهمترین محور قابل سرمایه گذاری در توسعه اصفهان دانست و تصريح كرد: لازم است تقویم فرهنگی در جهت مدیریت رخدادها برای اصفهان تهیه شود و طی آن تاریخ و رویدادهای تاثیر گذار و رویایی اصفهان در زمینه های ادبی، معماری و ...، از اعماق تاریخ استخراج گردد و با برنامه ریزی فستیوال ها، یادمان ها و غيره برگزار شود.تا برای جذب هر چه بیشتر گردشگر داخلی و خارجی استفاده گردد.

اسکوفیه با اشاره به دریافت جایزه معماران برتر فرانسه در سال 1991 اذعان داشت: رودخانه زاینده رود از اهميت ويژه اي برخوردار است لذا بايد تلاش همه جانبه براي تامین جریان دائمی آب در آن به عنوان بخشی از هویت، تاریخ و عامل سرزندگی شهر اصفهان صورت گيرد.

وي توجه به کف رودخانه و ايجادفضاهای شهری در کنار آن ساماندهی بیشتر عبور و مرور و پیاده راه ها و مسیرهای دوچرخه در ایجاد فضاهای دلپذیر شهری، به ویژه در حاشیه زاینده رود را مهم خواند و پیشنهاد داد: با دعوت از معماران و شهرسازان برتر جهان در تعامل با اساتید معماری و شهرسازی آشنا به مکتب اصفهان، برنامه ریزی توسعه و سبک شهرسازی و معماری مناسب شهر اصفهان در قرن 21 تدوین گردد.

اسکوفیه در پاسخ به سئوال شهردار اصفهان، برترین نماد(برند) شهر اصفهان از نظر خود را سرزندگی دانست و برلزوم حفظ و ارتقاء آن تاکید کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار