یاحی:
تابناک: معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان گفت: باید کسانی در اتاق بازرگانی استان انتخاب شوند که اصفهان را روی رادار رقابت نگه دارند.
کد خبر: ۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴ 01 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، رسول یاحی، صبح امروز در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان و در دیدار با برخی از اعضای کمیته جوانان این اتاق، با اشاره به وضعیت اصفهان در زمینه های مختلف، ادامه داد: استان اصفهان با دارا بودن ۸ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و بیش از یک میلیون کارگر رسمی به عنوان قطب صنعت کشور شناخته می شود و در کنار این ویژگی های فراوان دیگری به ویژه از نظر فرهنگی، علمی و کشاورزی دارد.

وی تصریح کرد: در این میان اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی، پل ارتباطی بخش خصوصی و دولت و محل هم افزایی توانایی ها و دانایی های فعالان اقتصادی بخش خصوصی است و می تواند به توانمند سازی بخش خصوصی و پیوند دهنده اقتصاد بین المللی و ملی کمک کند، آن هم در شرایطی که میزان بیکاری استان از میانگین کشوری بیشتر و ۶۰ درصد ظرفیت صنعتی استان غیرفعال است. از طرفی، دولت در شرایط فعلی نمی تواند مانند گذشته حمایت های خاصی را انجام بدهد و باید بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، بر بخش خصوصی تکیه شود که پارلمان آن اتاق بازرگانی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان، افزود: به همین علت باید در انتخاب افرادی که قرار است مسئولیت هیئت نمایندگی اتاق را بر عهده بگیرند، دقت بیشتری بشود تا افرادی انتخاب شوند که به علم روز آگاه، و تعهد و تخصص را در کنار هم داشته باشند. ضمن این که این افراد باید توانایی لازم را برای خارج کردن اصفهان از تنگناهای موجود داشته باشند.

این در حالی است که به گفته یاحی، دولت بیش از ۱۰۰ کمیسیون، کارگروه و شورا را مشخص کرده است تا با حضور هیئت نمایندگان اتاق، نقطه نظرات بخش خصوصی به دولت منتقل بشود. اما هم اکنون دیده می شود که نمایندگان اتاق یا حضور ندارند یا حضورشان موثر نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی صنعت، معدن، تجارت و خدمات، که باید دید که در استان اصفهان با این همه ظرفیت، تا چه اندازه قدم هایی برای اجرای آن و تحقق شعار سال مقام معظم رهبری توسط پارلمان بخش خصوصی برداشته شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان در پایان تصریح کرد: در مجموع باید کسانی انتخاب شوند که اصفهان را روی رادار رقابت نگه دارند.

وی گفت: نگاه این معاونت به اتاق بازرگانی، صنعت، تجارت و تولید، نگاه بنگاهداری نیست، بلکه نگاه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و سعی بر این است که در حوزه امنیت با رویکرد پیشگیری با مسائل برخورد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار