معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان:
تابناک: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال جاری در استان اصفهان ۱۷۵ هزار تن گندم و ۳۱ هزار تن جو خرید تضمینی شد.
کد خبر: ۸۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 26 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، اصغر محسن زاده کرمانی ظهر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی در هفته دولت برگزار شد با اشاره به اینکه در این هفته ۱۸ پروژه تولیدات گیاهی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: توسعه گلخانه‌ها سیاست بخش تولیدات گیاهی کشور است که در این راستا جهادکشاورزی استان اصفهان پروژه‌هایی را به مناسبت‌های مختلف افتتاح کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ۳۰۲ هزار تن گندم در استان اصفهان تولید شده است، افزود: در حال حاضر ۱۷۵ هزار تن گندم استان به صورت تضمینی خرید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تولید ۱۸۳ هزار تن جو در استان اصفهان در سال جاری نیز گفت: تاکنون ۳۱ هزار تن از این محصول نیز پیش خرید شده است و در صورت کاهش نوسان قیمت‌ها خرید تضمینی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به توسعه کشت نشای پیاز و ذرت در استان اصفهان نیز ابراز داشت: در سال جاری ۲۲۰۰ هکتار پیاز استان به صورت نشاء کشت شده است که ۶۰ درصد از این محصول را شامل می‌شود.

محسن زاده کرمانی در ادامه با تاکید بر اینکه کشت جو خصیل‌ در استان نیز در دستور کار است، افزود: در سال جاری ۳۰ تا ۳۵ تن از محصول جو در استان به این روش برداشت شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار