کد خبر: ۸۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 23 August 2015

بعد از مصاحبه صادق خرازي با هفته نامه مثلث كه در آن اظهاراتي درباره برخي از اصلاح طلبان كه در زمان سفارت او در فرانسه با كشورهاي خارجي گفت‌وگو كرده و به قول خود وي به آنها «گرا» مي‌دادند، هجمه‌هاي زيادي از سوي رسانه‌ها و فعالان سياسي اصلاح طلب نسبت به اين عضو موسس حزب نداي ايرانيان به راه افتاد. اين اتفاق در نهايت منجر به آن شد تا وي در شب گذشته متن استعفايي تهيه كرده و با انتشار آن رسانه‌هاي مجازي از سمت رياست شوراي مركزي اين حزب استعفا كند. با اين حال سخنگوي حزب ندا در گفت‌وگو با سايت متعلق به اين حزب خبر داد كه استعفاي خرازي در جلسه شوراي مركزي مورد بررسي قرار گرفته و درباره آن تصميم گيري مي‌شود.

صادق خرازي ؛ رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، در جلسه عصر روز شنبه شورای مرکزی این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب، استعفای خود را به اعضا اعلام کرد. او همچنين پس از استعفا از سمت خود، در نامه‌ای جداگانه خطاب به اعضای این حزب اعلام کرد:

هو الحق

عزیزان نداشما مردان مرد این روز‌ها چًون ساحل صخره‌های صبر و نجابت استوار بودید و استوار ماندید

بسان صخره‌های مستحکم که در برابر شلاق‌ها و تازیانه‌های امواج خروشان اب‌ها مقاومت کردید، و چنان درس جوانمردی ومردانگی را به نسل‌های اینده امیخته و اموخته ساختید که تاریخ بلندمان از ان یاد خواهد کرد.اری روزهای‌های سخت ودشوار سپری می‌شود و پدیده‌ها، اصالت عینی و هویت مانا خواهند یافت

عزیزانم هم نداییان عزیز

رسالت ماندگار ندا به پاسداشت فضیلت هاست و بی‌شک رذیلت‌ها مدفون تاریخ می‌شوند و چنان که در بستر زمان هویت جامعه مدنی به اصالت اخلاق و رفتار ندائی خواهد بود

بیاد داشته باشیم که پیامبر عدالت و رحمت حضرت ختمی مرتیت صلواة الله و سلامه علیه به هنگام فتح مکه، بزرگ‌ترین حماسه اخلاق را چون ثبت در میراث ماندگارانسان و جهان ساخت. بیاد داریم‌‌ همان لحظه که سعد بن معاذ شمشیر می‌چرخاند و پرچم می‌افراشت و رجز می‌خواند و می‌گفت الیوم یوم الملحمة به یکباره ازجانب فرمانده سپاه اسلام حضرت ختم المرسلین عزل شد و پیام و صدای رسای او طنین انداز در اصحاب سپاه اسلام گشت و پیام الیوم یوم المرحمة امروز روز رحمت الهی است در جریده عالم ضبط شد .

عزیزانماین بنده خدا و برادر کوچک وکمترین شما باعث محنت و سختی و فشار بر شما خردمندان خبیر شدم از یکایک شما پوزش می‌طلبم از شکوه حضور نداییان و مقاومت و استقامتتان قدر دانی می‌کنم و با صدای بلند می‌کویم تا ندا مظهر و سمبل اخلاق و هویت ماندگار جمعی است

بار دیکر دست بیعت به همه شما فرهیختکان اصیل و همرزمان و همسنکرانم در حزب ندا می‌دهم و زمین ادب در محضرتان بؤسه می‌زنم و از خداوند حکیم وبینا برای یکایک شما فره مردان روزکار، عزت دارین و صلاح و فلاح و رستگاری طلب می‌نمایم

رعیت ملت ایران - سید محمد صادق خرازي

اگر چه اين استعفا نامه به طور واضح نبود، اما در همين حال خبرگزاري ايلنا از رسانه‌هاي اصلاح طلب مدعي شد كه متن استعفاي كامل خرازي از سمت خود در ندا را از يك روز قبل (۳۰ مرداد) در اختيار دارد اما به دليل مسائل اخلاقي آن را منتشر نمي‌كند. ايلا مدعي شد: «این استعفا فقط از ریاست شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بوده و خرازی از این پس به عنوان عضو عادی در این تشکل فعالیت خواهد کرد.»

 ندا مساله استعفا را بررسي مي‌كند

در همين حال حسن يونسي سخنگوي حزب نداي ايرانيان در گفت‌وگو با سايت متعلق به اين حزب اعلام كرد: بحث مربوط به استعفاي رئيس شوراي مركزي از اين سمت صحت دارد که البته مطابق روال اساسنامه وآئیین نامه، شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در درخصوص پذیرش یا عدم پذیرش این استعفا تصمیم می گیرد.

وي تصريح كرد: بحث مطرح شده به صورت كلي توسط ايشان در حزب مطرح شده بود که حالا شوراي مركزي باید در خصوص قبول يا رد آن تصميم گيري كند.

وی با بیان اینکه چرخش مسئولیت‌ها در تمام دنیا یک امر مرسوم است ادامه داد: آقای دکتر صادق خرازي پس از جلسه عصر روز شنبه شورای مرکزی در یک اقدام غافلگیرانه استعفای خود را ارائه دادند که متن این استعفا اگر قرار باشد منتشر شود در پایگاه اطلاع رسانی حزب رسانه‌ای می‌شود.  سخنگوی حزب ندای ایرانیان همچنین درباره زمان بررسی به این استعفا گفت: ‌ قرار است در جلسه روز پنجشنبه دلایل استعفا را بررسی کنیم و قطعاً در این جلسه موافق و مخالف حاضر می‌شود.

به نظر مي‌رسد نداي ايرانيان نيز با اين استعفا موافقت كرده و در نهايت با اين اتفاق بتواند حزب را از زير بار انتقادات و هجمه‌هاي اصلاح طلبان خارج كند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار