تابناک: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه مداحان نباید مردم را با گفتار خود از دین متنفر کنند، گفت: فرد هدايت كننده بايد قبل از هر چيز، خودش در راه راست باشد، چرا كه حكايت كسي كه خودش در راه راست نيست و مي‌خواهد ديگران را هدايت كند، مانند كسي است كه مي خواهد سايه چوبي را راست كند بدون اينكه چوب را راست كرده باشد.
کد خبر: ۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹ 24 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد در همايش فراخوان و ساماندهي بانوان مداح استان اصفهان اظهار كرد: هيچكس خطبه و سخنراني نمي كند مگر اينكه خداوند از او سوال كند كه آن خطبه براي چه و كه بود؟ لذا خواهران مداح بايد بدانند كه بابت همه حرف هايي كه در جلسات خود مي زنند مورد سوال قرار خواهند گرفت.

وي با بيان اينكه هدايت كردن ديگران والاترين كارهاست، افزود: فرد هدايت كننده بايد قبل از هر چيز، خودش در راه راست باشد، چرا كه حكايت كسي كه خودش در راه راست نيست و مي‌خواهد ديگران را هدايت كند، مانند كسي است كه مي خواهد سايه چوبي را راست كند بدون اينكه چوب را راست كرده باشد.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان، هدايتگري را كاري عظيم دانست و گفت: دين اسلام، دين آساني است لذا خواهران مداح نبايد در جلسات خود خانم ها را نسبت به احكام وسواس كنند، همواره تاكيد مي شود كه تنها "نجس قطعي، نجس است و هرچه را كه نمي‌دانيد پاك است يا نجس، پاك است" .

وي با تاكيد بر اينكه همواره به مردم آرامش دهيد و موجب تنفر آن ها از دين نشويد، تصريح كرد: وقتي گفته مي شود همواره ذكر خدا را بگوييد منظور از ذكر، ذكرهاي زباني نيست بلكه ياد خداست؛ ائمه بسيار تاكيد كرده اند كه عدد كار مهم نيست بلكه خلوص در كار مهم است.

آيت الله طباطبايي نژاد با بيان اينكه هدايت كردن مردم، كاري بسيار ارزشمند است، افزود: از اميرالمومنين (ع) نقل است كه پيامبر (ص) به من فرمود "يا علي! اگر يك نفر به دست تو هدايت شود براي تو بالاتر است از آنچه كه خورشيد به آن مي تابد" ، لذا مداحان عزيز بايد نيت خود را هدايت مردم براي خدا كرده و براي پول و ماديات عمل نكنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار