تابناک: همین برنامه را دنیای غرب برای کشور ایران در نظر گرفته است، اینکه فرهنگی غربی وارد کند،مشروبات الکی و سی‌دی‌های غیر مجاز تحویل جوانان من و شما بدهد و کشور ایران را مبتلا به یک میکروب بکند.
کد خبر: ۷۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 07 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، امام جمعه شهر اصفهان در خطبه های نماز جمعه این هفته داستانی تاریخی از سرگذشت مسلمانان را بیان کرد که می توان نمونه مدرنیته آن را در دسیسه های دشمنان برای کشورهای اسلامی به ویژه جوانان به وضوح دید.

آیت الله طباطبائی نژاد با اشاره به فتح آندلس(اسپانیای کنونی) توسط مسلمان و نگهداری این کشور از سوی آنها به مدت 600 سال، گفت: مسلمانان اندلس یا اسپانیای فعلی را فتح کردند و توانستند آن را 600 سال نگهداری کنند، اما به دلیل اینکه منحرف شدند و جوانانی زنباره و شراب خوار در میان آنها بود مسیحیان توانستند بر آنها غلبه کنند و آن را شکست دهند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: همین برنامه را دقیقا دنیای غرب برای کشور ایران در نظر گرفته است، اینکه فرهنگی غربی وارد کند، مشروبات الکی و سی‌دی‌های غیر مجاز تحویل جوانان من و شما بدهد و کشور ایران را مبتلا به یک میکروب بکند.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد گفت: دشمنان با اقدامات ضد فرهنگی توانستند این شهر را تصاحب کنند، اقدامات ضد فرهنگی آن‌ها این بود باغ‌های درخت انگور را وقف کردند و هر چه انگورها محصول داشت شراب می‌کردند و آن را به صورت مجانی به جوان‌ها می‌دادند.

با مرور تاریخ به این نتیجه میرسیم فرهنگ همان اندازه که می تواند به عنوان یک ارزش در یک کشور تلقی شود به همان اندازه نیز می تواند، ضدارزش به شمار آمده و در جهت منافع دشمن برای نابودی یک جامعه به کار گرفته شود.

هم اکنون نیز دشمن از فرصتی به نام "جامعه جوان" در ایران اسلامی سوداستفاده کرده و از آن برای تهدید نظام اسلامی بهره می برد اما اگرچه دستگاه‌های فرهنگی طی این سالها به جز چند اقدام دم دستی و کلیشه ای با عنوان " اقدام فرهنگی" کاری برای فرهنگ کشور نکرده اند اما هنوز هم اتکای نظام اسلامی در عرصه های اقتصادی و اجتماعی و علمی به جوانان است.

نمونه این اتکا را می توان در مراسم تشییع شهدای غواص در سراسر کشور به ویژه در شهرستان های استان اصفهان در روزهای گذشته دید که مردم به ویژه جوانان بدون هیچ دعوت نامه یا کار فرهنگی پرهزینه ای خود را دریای استقبال ملت از غواصان رساندند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار