صندلی‌های خالی از دانشجوی دانشگاه‌های پیام نور؛
تابناک: اکنون دانشگاه پیام نور که با هر ترفند و تسهیلاتی هم اقدام به جذب دانشجو در واحدهای خود می کند اعتراف به ظرفیت های خالی خود دارد و قطعا این مشکل در آینده ای نه چندان دور در مورد دانشگاه آزاد که به دلیل شهریه های بالا، برای هر دانشجویی قابل دسترس نیست، چقدر می تواند بدتر باشد.
کد خبر: ۶۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 01 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، کمی که از هر شهری دور می شویم و به بیابان می رسیم شاید سر و کله هیچ گونه خدمات رفاهی پیدا نشود اما حتما سردر یک دانشگاه آزاد یا پیام نور در دل آن بیابان، به چشم می خورد.

جدا از بحث عدم امنیت برای دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر که باید سال ها به این دانشگاه ها رفت و آمد کنند اما سوال جدی که با دیدن این تعداد دانشگاه آن هم در هر منطقه ای از کشور به ذهن می آید این است که آیا ساخت این تعداد دانشگاه بدون توجه به تکمیل ظرفیت آنها ضرورت داشته است؟

موضوعی که مهدی یوسفی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان هم به آن اعتراف کرد و در نشست خبری امروز خود به آن اشاره کرد.

وی گفت: هم اکنون تعداد واحدهای پیام نور استان اصفهان، از تعداد دانشجویان استان بیشتر شده است و ما ظرفیت خالی در دانشگاه های استان داریم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان اظهار داشت: به همین منظور به دنبال تجمیع رشته های دانشگاهی هستیم.

اکنون دانشگاه پیام نور که با هر ترفند و تسهیلاتی هم اقدام به جذب دانشجو در واحدهای خود می کند اعتراف به ظرفیت های خالی خود دارد و قطعا این مشکل در آینده ای نه چندان دور در مورد دانشگاه آزاد که به دلیل شهریه های بالا، برای هر دانشجویی قابل دسترس نیست، چقدر می تواند بدتر باشد.

از سویی ساخت واحدهای دانشگاهی در هر نقطه از کشور هزینه های بسیاری را دربرداشته است که با این وضعیت پیش آمده، می توان بخش عظیمی از بودجه های دولتی که صرف ساخت و ساز دانشگاه های مختلف شده است، اکنون به هدر رفته است یا هدف گذاری مناسبی برای صرف آن نشده است.

افزایش روز افزون دانشگاه های غیرانتفاعی در شهرها که تمایل دانشجویان برای رفتن به دیگر شهرستان ها و شهرها را کمتر کرده است نیز در این امر بی تاثیر نبوده است.

سیاست‌گذاری‌های غلط یا بهتر بگوییم عدم سیاست گذاری در نظام آموزش عالی علاوه بر اینکه ذات آموزش در کشور را با مشکل مواجه کرده است از سوی دیگر حجم انبوهی از هزینه های صرف شده از بیت المال را بلاتکلیف کرده است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار