تابناک:معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، درباره حمایت از ترنس‌ها گفت: حمایت از ترنس‌ها، یا افراد مبتلا به اختلالات هویت جنسی در دستور کار ما قرار دارد.
کد خبر: ۶۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۴ 23 July 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از خبرآنلاین؛ معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، درباره حمایت از ترنس‌ها گفت: حمایت از ترنس‌ها، یا افراد مبتلا به اختلالات هویت جنسی در دستور کار ما قرار دارد.

مسعودی فرید گفت: در همین راستا لایحه‌ای تدوین کردیم که اکنون در وزارت رفاه است تا اصلاحات نهایی آن انجام و از سوی دولت به مجلس تقدیم شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین با بیان اینکه تی‌اس یک اختلال روانشناختی است، گفت: اگر در حوزه سلامت توجه بیشتری به این موضوع وجود داشته باشد، غربالگری اختلالات روانی انجام شود قطعا می‌شود مداخلات سریعی انجام داد چراکه این افراد زمانی به ما مراجعه می‌کنند که دیگر به حدود 20 سالگی رسیده‌اند و این اختلالات در آنها نهادینه شده و شاید مداخلات ما چندان موثر نباشد.

او ادامه داد: شیوع اختلالات جنسی چندان بالا نیست اما آمارهای جهانی نشان می‌دهد از هر 70 هزار تولد مرد، یک نفر تمایل به زن بودن دارد و از هر 100 هزار زن یک نفر تمایل به مرد بودن دارد. با وجود آنکه آمارها بالا نیست اما شدت این آسیب‌ها برای ما حائز اهمیت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار