تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: امنیت تحمیلی نیست بلکه باید با تلاش آن را تحصیل و به دست آورد.
کد خبر: ۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷ 18 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس روز حجت الاسلام و المسلمین « محمد قطبی » افزود: ایجاد و تولید امنیت وظیفه همه دستگاهها، سازمانها و آحاد جامعه است.

وی در همایش رابطین سازمانهای دولتی که به میزبانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد، افزود: به هر میزان که این چرخه وظایف خود را به درستی انجام دهند، امنیت جامعه به همان میزان افزایش می یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مجموعه ها و ادارات دولتی مانند یک سیستم و شبکه به هم مرتبط و متصل هستند که اگر یکی از آنها وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، جامعه با مشکل از جمله مشکلات امنیتی مواجه می شود.

وی افزود: همانطور که از چشم انتظار گوش کردن و از گوش انتظار دیدن نداریم در جامعه نیز از معلم انتظار نمی رود که بالای منبر برود و از روحانی انتظار نداریم که کار یک مهندس را انجام دهد.

حجت الاسلام قطبی تاکید کرد: اگر هر دستگاهی وظیفه اش را به درستی انجام دهد برآیند آن در توسعه، پیشرفت و امنیت بروز و ظهور پیدا می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اعتماد سازی، اقتدار و احترام را سه ضلع تامین امنیت دانست و گفت: کدام دستگاه و سازمان است که در شکل گیری این سه ضلع نقش نداشته باشد .

حجت الاسلام قطبی گفت: اگر یک دستگاهی اعتماد مردم را نسبت به نظام، پلیس و حاکمیت جلب کند با استفاده از توان و ظرفیتش به اقتدار نهادهای امنیتی کمک کرده است .

وی با بیان اینکه تکریم و احترام مردم از سوی یک دستگاه، افزایش منزلت اجتماعی را در پی دارد و از سرخوردگی افراد آسیب پذیر جلوگیری می شود، اظهار کرد: این دستگاه نیز با اقدام خود، نقش خود را در تامین امنیت به خوبی ایفا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: هر یک از آحاد جامعه نیز می توانند این کارها را در درون خانواده خود انجام دهند و از رفتن اعضای این نهاد بزرگ اجتماعی به سمت انحراف و کجروی جلوگیری کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار