مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان:
تابناک: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان استفاده از شیل برای تولید آجر را ضروری عنوان کرد و گفت: ۸۵ درصد آجرهای تولیدی استان اصفهان سفالی تیغه‌ای است که باید این تولیدات به شیل تغییر یابد.
کد خبر: ۵۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 07 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمد جعفری ظهر سه شنبه در چهارمین کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار شهرستان اصفهان با اشاره به وضعیت کوره‌های آجر پزی در استان اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشت که در بررسی این کوره‌های آجر پزی به این نتیجه رسیده‌ایم که مشکل این واحدهای تولیدی از سال ۸۵ و به دنبال بی تدبیری مسئولان دولتی کلید خورده است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۵ برنامه‌ریزی برای واحدهای صنعتی موجود در مجاورت شهرهای استان اصفهان صورت نگرفته است، افزود: در هر دوره جلساتی برای بررسی مشکلات این واحدها برگزار می‌شده اما چیزی برای اجرا ابلاغ نمی‌شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه از سال ۸۵ تاکنون توسعه‌ای در خصوص صنعت آجر در استان اصفهان نداشته‌ایم، بیان داشت: بر این اساس در این بازه زمانی ضعف‌هایی در صنعت آجر در استان ایجاد شده است.

وی استفاده نشدن از تکنولوژی روز برای تولید آجر در استان اصفهان را از ضعف‌های موجود در این صنعت عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر خاک رس در شهرستان اصفهان در زمین ۵۰ هکتاری و با ارتفاع ۸ متر برداشت می‌شود و این مسئله خلاف عمل به تکنولوژی استاندارد تولید آجر است.

جعفری استفاده از شیل برای تولید آجر را ضروری عنوان کرد و گفت: ۸۵ درصد از آجرهای تولید شده در استان اصفهان سفالی تیغه‌ای که باید این تولیدات به تولید با شیل تغییر یابد.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان آمادگی راه اندازی شهرک صنعتی برای جابجایی و تجمیع آجر پزی‌های استان اصفهان را دارد، ادامه داد: برای اجرای طرح‌های مطالعاتی این شهرک به ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اجرایی خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار